Han blir ny ansvarlig for medie- og reklamebyråene hos Clear Channel
– Jeg har «vokst opp» i utendørsbransjen, sier Bjørn Erik Broady Aasebø.
Denne artikkelen er over to år gammel.
Bjørn Erik Broady Aasebø blir ansvarlig for medie- og reklamebyråene hos Clear Channel, opplyses det om i en pressemelding.
Han ansettes i en nyopprettet stilling ved navn «Head of Agency» fra januar av. Rollen inngår i den norske ledergruppen og han vil rapportere til Norges-sjefen Dennis Højland Nyegaard.
Aasebø vender tilbake til utendørsbransjen etter seks år som kommersiell direktør i Nent Group Norge og et kortere engasjement som konsulent. Han har tidligere jobbet mange år i JCDecaux Norge.
– Jeg har «vokst opp» i utendørsbransjen og vært med på å transformere kanalen til et veldikumentert medie med fantastiske kreative muligheter, og med svært god effekt. Når jeg nå vender tilbake etter 6 år i TV, er det med visshet om at utendørs skaper store verdier for sine kunder, og at Clear Channel har et sterkt ønske om videre utvikler av kanalen, sier Aasebø i meldingen.
Han legger til at det at han har jobbet for flere selskaper i mediebransjen ser han på som en «stor fordel».
– Clear Channel er en stor og viktig aktør, med klare ambisjoner om å styrke kanalens posisjon både hos annonsørene og byråene. Den sterke drivkraften hos Clear Channel har imponert meg og jeg ser virkelig frem til å starte i den nye rollen.
Norges-sjef Nyegaard er fornøyd med den nye ansatte på laget.
– Bjørn Erik blir en viktig ressurs for oss for å kunne ta ut vår ambisjon. Hans lange og brede erfaring innen både tv og utendørs vil være et viktig bidrag til å styrke vår posisjon, sier han i meldingen.
Les også: «I januar ble han sjef for utendørsreklamegiganten. Slik har 2020 vært for Clear Channel».