Bjørn Tore Hals er spent på de nye utfordringene som møter han i rollen som markeds- og kommunikasjonssjef i Trøndelag Reiseliv

Bjørn Tore Hals går fra Trøndelag Fylkeskommune til Trøndelag Reiseliv

– Etter åtte år i fylkeskommunen føltes det som et greit tidspunkt å skifte beite.

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

Bjørn Tore Hals fra Namsos, er ansatt som markeds- og kommunikasjonssjef i Trøndelag Reiseliv, det skriver Trøndelag Reiseliv i en pressemelding. Hals er spent på oppgavene som venter i den nye jobben.

– Etter åtte år i fylkeskommunen føltes det som et greit tidspunkt å skifte beite. Det var en spennende mulighet som dukka opp, hvor jeg får jobbet enda mer med delene av kommunikasjonsfaget som jeg liker best; omdømme, merkevarebygging, strategi, sier Hals til KOM24.

Siden 2013 har han jobbet med ulike roller i Nord-Trøndelag og Trøndelag fylkeskommune – deriblant kommunikasjonsrådgiver, kommunikasjonsansvarlig for sammenslåingen av trøndelagsfylkene og konstituert kommunikasjonssjef. Hals har også bakgrunn som informasjonssjef i Statskog SF og i Rock City, og var i mange år både journalist og vaktsjef i NA.

– Det er ei svært spesiell tid. Reiselivet er ei stor og viktig næring for regionen, men også ei næring som pandemien har rammet hardt. Det er mange krevende utfordringer som venter, sier han i pressemeldingen.

Hals har en mastergrad fra BI med merkevarebygging og strategisk kommunikasjonsledelse. De siste årene har han jobbet med en rekke store kommunikasjonsprosjekt, senest som markeds- og kommunikasjonsansvarlig for utrullingen av Hunt i gamle Sør-Trøndelag. Et arbeid som ble nominert til «Årets markedsfører» av Trondheim markedsforening.

Reiselivssjef Petra Sestak i Trøndelag Reiseliv ser fram til å få namsosingen med på laget.

Powered by Labrador CMS