Fra venstre: Alex Kylen(Tech Lead i Frend), Dennis Nilsson (Head of eCommerce i Frend), Marthe Holkestad (Web & content manager i Blæst), Andreas Austdal (eCommerce Manager & Brand Manage i Blæst) og Sandra Thor Nordheim (Head of Marketing & Communication i Blæst, AAPW)

Blæst velger Frend som teknologipartner for internasjonal satsing

Klesmerket Blæst har valgt Frend som sin teknologipartner for å støtte sin internasjonale satsing og merkevarefornyelse.

Publisert

Samarbeidet omfatter utvikling av en ny nettbutikk og modernisering av Blæst sin digitale plattform.

Det skriver de i en pressemelding.

– Vi valgte Frend på grunn av deres unike evne til å kombinere merkevarebygging og teknologi, noe som er avgjørende i vår bransje. Etter en omfattende pitch-runde, hvor også utenlandske byråer deltok, var Frend den som best oppfylte våre kriterier, sier Sandra Thor Nordheim, Head of Marketing & Communication i Blæst og Aalesund Protective Wear AS (morselskapet til Blæst).

Den nye nettbutikken skal spille en sentral rolle i Blæst sin vekststrategi. Designbyrået Neue står for ny identitet og webdesign, mens Frend håndterer den teknologiske implementeringen.

– Den nye nettbutikken er en del av et større prosjekt med ny merkevareidentitet og plattform. Når vi nå i større grad skal kommunisere og etablere merkevaren vår utover landegrensene, er det avgjørende at den digitale opplevelsen er en ekte følelse av Blæst, som både kan inspirere og konvertere, sier Nordheim. 

Frend har tidligere utviklet nettbutikker for blant annet Varsity Headwear, byTiMo, Holzweiler og Camilla Pihl, og har lang erfaring med å hjelpe norske merkevarer med internasjonalisering.

– Frend har vist seg å være en kompetent partner. De er tydelige på forventningsavklaring og strekker seg langt for å skape den merkevareopplevelsen vi ønsker. Vi er overbevist om at Frend er den rette partneren for å hjelpe oss med å nå våre ambisiøse mål, sier Nordheim. 

For Frend er dette samarbeidet en spennende mulighet til å støtte en norsk merkevare med et stort potensial i det internasjonale markedet. 

– Blæst er en unik merkevare som skiller seg ut med sin tilknytning til gorpcore-trenden, som kombinerer friluftsliv og urban teknisk bekledning. De har god traction og enormt potensial, spesielt i utlandet hvor vi er sterke. Vi gleder oss til å hjelpe dem med å realisere sine ambisjoner, sier Dennis Nilsson, Head of eCommerce i Frend.

Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no

Powered by Labrador CMS