Tina Charlotte Andersen blir kommunikasjonssjef i Stormen Konserthus
– Mitt mål er å bidra til å gjøre Stormen konserthus enda mer tilgjengelig og enda mer relevant for folk. Også i den digitale kulturverdenen.
Denne artikkelen er over to år gammel.
I forbindelse med at Stormen Konserthus i Bodø skal gå fra markedsavdeling til kommunikasjonsavdeling, ansetter de Tina Charlotte Andersen som kommunikasjonssjef.
Ansettelsen er en forlengelse av Stormen og Bodø kommunes helhetlige strategi for konserthuset, forteller direktør Rasmus Adrian i en pressemelding på Stormens nettside.
Målet med omorganiseringen er å nå ut til en større målgruppe, skape større involvering og mer bredde i relasjon.
– Gjennom vår nye kommunikasjonsavdeling skal vi over på en miks mellom formidling, publikumsarbeid, kommersielle aktiviteter og nettverksbygging i næringslivet. Dette har Tina erfaring med fra stillingen som kommunikasjonsrådgiver og pressekontakt hos Norsk Luftfartsmuseum, og denne kompetansen ser vi fram til å få glede av i konserthuset, sier Adrian i pressemeldingen.
Oppgavene til Andersen blir å fylle opp saler, møte publikum med trygghet og tilby gode opplevelser. I jobben som kommunikasjonssjef blir tydelighet, åpenhet og tilgjengelighet viktige prinsipper og verdier for god kommunikasjon.
– Mitt mål er å bidra til å gjøre Stormen konserthus enda mer tilgjengelig og enda mer relevant for folk. Også i den digitale kulturverdenen. Når vi i dag vet at fire av ti gruer seg til å oppsøke store folkemengder blir det også viktig å videreutvikle det digitale kulturtilbudet. På den måten kan vi også skape og spre opplevelser inn i nye geografiske nedslagsfelt, sier Andersen på Stormens nettside.
Andersen forteller i pressemeldingen at hun tror åpenhet er viktig. Det handler om å være ærlig, både på innsiden av organisasjonen og ut til publikum, som igjen skaper tillit. I tillegg er hun klar på at man må tåle kritikk. Enten det gjelder gode eller dårlig nyheter.