Møller tar eventyret videre med Manus
Klar til å rulle ut på eventyrreisen.
Denne artikkelen er over to år gammel.
– Filmen, som har som primærmål å skape stolthet blant våre ansatte, ble akkurat som vi ønsket, sier kommunikasjonsdirektør Gurli Høeg Ulverud i en pressemelding.
Som KOM24 tidligere har skrevet om, gjennomførte Møller Mobility Group i januar en konkurranse om produksjon av en film om bilens plass i samfunnet – historisk og fremtidig – med arbeidstittelen «We provide freedom to move», sakset fra det internasjonale bilkonsernets egen misjon.
Vinneren av konkurransen, blant de tre byråene som var invitert inn, ble det Schibsted-eide byrået Manus. Byrået har siden februar jobbet med videreutvikling av konseptet, planlegging og produksjon av filmen, og nå er den akkurat levert til Møller Mobility Group.
– Byrået har på et snedig vis klart å binde sammen Møller Mobility Groups historie med våre ambisjoner om å være en spydspiss innen mobilitet de kommende tiår, sier Ulverud.
Filmen, med tittelen «Eventyrreisen», er nå klar til å bli rullet ut i Møller Mobility Group både i Norge, Sverige og i Baltikum, samt i sosiale medier i de samme markedene.
– For oss har det vært et privilegium å samarbeide med Møller Mobility Group og få anledning til å vise frem de ikoniske bilmodellene «Bobla» og Samba-bussen, sammen med de nye bestselgerne Audi e-tron, VW ID og Skoda Enyaq. Men kanskje mest inspirerende har det vært å få innblikk i Møllers fremtidstanker og samarbeidet med så mange dyktige mennesker som jobber i selskapet, sier Børre Sunde, rådgiver i Manus.