Lasse og Kasper er ansatt i Brainify
Konsulentselskapet Brainify har gjennom koronatiden gått fra full stopp til en økt oppdragsmengde. Nå utvider de staben med en junior og en bransjekjenning.
Denne artikkelen er over to år gammel.
– Den økte oppdragsmengden det siste året begynte med eksisterende kunder som ønsket å utnytte digitale muligheter i en annerledes tid. Når vi da i tillegg signerte flere store nye kunder, har det gjort at vi har fulle dager, sier grunnlegger og daglig leder Johannes Hoff Holmedahl i Brainify i en pressemelding.
Økt arbeidsmengde har ført til at Holmedahl har ansatt to nye folk på teamet.
Lasse A. Vangstein er ansatt som senior kommunikasjonsrådgiver og tekstforfatter. Med seg har han erfaring fra en stilling i markedsavdelingen i BoligPartner.
– Med 15 års bransjeerfaring som fra blant annet Vålerenga Fotball, Avinor og som pressesjef for X Games Norway, og som en kjent fotballpodder, tenker jeg det ikke er å overdrive. Lasse vil få en viktig posisjon i de fleste prosjektene våre fremover, forklarer Holmedahl i pressemeldingen.
Kasper Aamodt er det andre nye tilskuddet til Brainify-staben. Han blir selskapets nye kundeservice-ansvarlig, og kommer fra en lignende stilling i et Bergen-basert selskap. Selv om han opprinnelig er fra hjemkommunen til Brainify, Oslo.
– Kasper er en teknisk potet med et godt konsepthue, en fyr jeg kan bruke til veldig mye. Og en person som kan avlaste meg i en del krevende tekniske oppgaver. Han har vært på LinkedIn-overvåkninga mi siden han gikk ut av videregående, sier Holmedahl.
På kundelisten til Brainify har de blant annet OBOS Block Watne, Viken Fylkeskommune, Lyskultur, TEFT og Acta tatt plass siste halvåret. I tillegg til omtrent ti andre nykommere.
– Fjoråret ble betraktelig bedre enn fryktet. I sommeren tenkte jeg at vi kom til å tape penger, og vi endte på en omsetning nærmere en million under budsjett. Likevel viser årsregnskapet et positivt driftsresultat på nesten ti prosent. Det skal vi være fornøyd med, avslutter Holmedahl i pressemeldingen.