Lokalavisen slaktet pizzaen – Nå har salget økt med 25 prosent
– VOL ringte for å ta et intervju, men da sa jeg de var frekke.
Denne artikkelen er over to år gammel.
Da Vesterålen Online (VOL) dro til Bromles kiosk og grill/diner for å anmelde deres bestselger-pizza, fikk Bromles Spesial til terningkast 1. Dette var sjef Kenneth Hauglid Knedahl veldig misfornøyd med. Pizzaen er av typen amerikansk pizza, med hjemmelaget pizzafyll, mye ost og tykk bunn, forklarer Knedahl til KOM24.
– Da VOL ga meg terningkast èn på pizzaen, ble jeg rett og slett trist og lei meg. Jeg bestemte meg allikevel for at jeg måtte ta det med humor, og omdøpte Bromles spesial til «VOLs nr. 1».
Han forteller at reaksjonene fra lokalbefolkningen har vært gode, og at dette også hadde en god effekt på salget.
– Jeg har solgt 25 prosent mer av pizzaen etter VOL sin anmeldelse.
Lokalavisen ringte dagen etter omdøpelsen for å ta et intervju med sjefen, men det var han ikke fornøyd med.
– VOL ringte meg og spurte om et intervju, men da sa jeg rett ut at de er frekke, og at et intervju med dem vil jeg ikke ta. Etter jeg hadde roet meg ned utover dagen, ringte jeg og sa at jeg kunne ta intervjuet likevel, men da ville de ikke lenger.
Han mener anmeldelsen var helt usmakelig, og at pizzasjappa Bromles er veldig populære blant lokalbefolkningen.
Ansvarlig redaktør i Vesterålen Online, Stine Helene Gustavsen, forteller til KOM24 at reaksjonen på anmeldelsen var forventet.
– Jeg synes det er fint at Bromles Kiosk ved Kenneth Knedahl velger å snu det negative til det positive.
Hun forteller at avisen anmeldte 13 serveringssteder i Vesterålen, og at det da var naturlig å inkludere Bromles Kiosk i Bø.
– Testen var gjort ut fra gitte kriterier, hvor testpanelet fant at pizzaen de kjøpte fortjente terningskast 1.
Hun bekrefter at Vesterålen først bestemte seg for å intervjue Knedahl, men deretter ombestemte seg.
– Vurderingen i redaksjonen var at det ble feil at bare Bromles Kiosk ved Kenneth Knedahl skulle få uttale seg i etterkant av testen, avslutter hun.