Sommerpraten:
Meldingen om helautomatisert spyletoalett skulle til kona, endte opp hos en kollega
– Det ble litt rart, det.
Denne artikkelen er over to år gammel.
I «Sommerpraten» stiller KOM24 en rekke personer i kommunikasjonsbransjen spørsmål om hva de gjør i sommer. I tillegg får vi høre litt om hvilke tabber vedkommende selv har gjort på jobb og hvilke råd de vil gi andre som ønsker lykkes i bransjen.
Denne gangen er det kreatør og partner i BRUNCH, Markus Ivan Johansson.
– Hva gjør du i sommer?
Hvem vet. Det er litt uvant å ikke ha planlagt ferien én uke før man skal ta fri. Nå sitter vi bare på gjerdet, med en fot i middelhavet og en fot i køen på Tusenfryd.
– Hvilken låt gir deg mest sommerfølelse?
Crepuscolo Sul Mare av Piero Umiliani. I en varm leiebil med en småvåt shorts, og barna som krangler bak. Idyll.
– Hvordan oppsummerer du 2021 i kommunikasjonsbransjen så langt?
Mens bransjen i fjor handlet mye om spille på pandemien med reklamefilmer som var tatt opp på teams og en viss sånn herregud-det-er-jo-litt-spennende-òg-følelse, har dette året vært preget av at vi bare må prøve å holde koken oppe og jobbe på til denne pandemien er lagt bak oss.
– Hvilken bransjeperson har imponert deg i år?
Det virker som Maria Aas-Eng har gjort noe riktig. Som ikke bare byttet side av bordet for å bli direktør i Komplett.no, men fortsatte bransjeglidningen og nå står helt inne på kjøkkenet som konsernsjef for Lava gruppen. I et et år som jo må være litt spesielt for restaurantbransjen. Det er sultent.
– Hva er årets flause til nå?
Alle som har permittert og samtidig tatt ut fete utbytter og bonuser.
– Hva er den største tabben du har gjort på jobb?
Jeg skulle sende en link til et slikt japansk helautomatisert spyletoalett til kona på en melding for noen uker siden. Den gikk i stedet til noen på jobb, uten noen videre kontekst. Det var kanskje ikke tiiidenes flause, men ja. Det ble litt rart, det.
– Hva er ditt beste råd til en som ønsker å lykkes i kommunikasjonsbransjen?
Hvis du vil lykkes i bransjen så er det beste å stille dumme spørsmål hele tiden. Så lærer du mer, og så finner du ut av hva de du jobber for eller med egentlig trenger.