Enorm interesse for ny konferanse i Bergen – solgte ut alle billettene på halvannet døgn
Allerede har over 100 meldt seg på neste års konferanse.
Denne artikkelen er over to år gammel.
– Alle billettene røk på under to døgn. Så den møysommelige markedsplanen vår måtte vi bare legge i en skuff.
Det sier Tonje Marie Schreiner, markedsdirektør i Sparebanken Vest til KOM24.
Tirsdag arrangerer banken sammen med Bulder Bank VOLUM-konferansen for første gang i morgen på USF Verftet. Konferansen samler designere, merkevarebyggere og teknologer i landets nest største by.
De hadde 355 plasser tilgjengelig og i løpet av halvannet døgn var alle plassene tatt og de satte opp venteliste.
Måtte si stopp
Men da de passerte 150 på venteliste måtte de si stopp. Da ga de interessert folk muligheten for å melde seg på 2023-konferansen og det har alt 100 stykker gjort.
– Hva sier den store interessen dere?
– At det er et stort behov for dette, for å treffes, mingle, få kompetanse og skru opp volumet på kunnskapsdeling, sier hun.
Schreiner sier at bakgrunnen for konferansen er at det er så mye kvasse fagfolk i Bergen som kanskje ikke har tid, anledning og lys å reise til Oslo.
– Vi vil få fram kompetansen og få fram et større miljø her. Det er viktig for oss. Vi vil bruke handlingsrommet vi har nå for å skape løsninger her på Vestlandet, sier hun.
Hun peker på at selv om flere andre aktører i Bergen har gode og spennende arrangementer, så er ikke det å samle teknologi, design og markedsfolk på denne måten gjort før i Bergen.
– Det er kjempestor etterspørsel etter UX-kompetanse og det er viktig å bygge sterke fagmiljøer rundt dette. Banken kan være med på dette for vi har en stiftelse som heter Agenda Vestlandet og dette er vår måte å gi tilbake til verdiskapningen på Vestlandet, sier hun.
Har slått sammen miljø
Det er bare tre poster på det faglige programmet som er en kombinasjon av foredrag og samtaler. Blant dem som er med er brennerigründer Stig Bareksten, T-Michael & Alexander Helle i Norwegian Rain, Nicolai Hope Møller, UX Lead i Bulder Bank, Charlotte Hillestad, leder for merkevare og kundeopplevelse i Storebrand og tech-gründer Isabelle Ringnes som er årets konferansier.
– Det er en kombinasjon av gründere, interne stjerner og profesjonelle foredragsholdere. Vår visjon er å ha Norges feteste konferanse innen design, tech og markedsføring. Vi vil skape den konferansen vi selv skulle ønske vi kunne gå på, sier hun.
– Hvorfor har det ikke blitt arrangert en slik konferanse i Bergen før?
– Det har jeg ikke et godt svar på. Kanskje man blir mer fragmenterte og arrangerer bare for design, marketing og folk ikke har sett muligheten for å koble det sammen, sier hun.
Schreiner sier at banken har innsett at design og tech går hånd i hånd mer nå enn det gjorde tidligere.
– Vi ser at vi må se det i sammenheng. Derfor har vi slått sammen teknologi og markedsmiljøet for vi er så tverrfaglig avhengige av hverandre, sier hun.