En av verdens mest kjente markedsdirektører bytter jobb
Forlater Burger King etter syv år.
Denne artikkelen er over to år gammel.
Markedsdirektør Fernando Machado forlater Burger King. Nå skal han begynne i ny jobb i spillselskapet Activision Blizzard.
I løpet av sine syv år i burgerkjeden har Machado flere ganger blitt hyllet for sitt arbeid, blant annet gjennom Adweeks «Grand brand genius»-pris. Han har også vært på Adages liste over de mest kreative menneskene i bransjen.
Dette skriver svenske Resumé.
– Jeg er veldig stolt av teamets innvirkning på merkevarene våre, spesielt Burger King, og arbeidet som er gjort med bærekraft, matkvalitet, mangfold og inkludering, uttalte Machado i forbindelse med sin avskjed.
Kort oppsummert har Machados strategi for Burger King handlet om å gjøre merkevaren så relevant som mulig, med maksimal oppmerksomhet for en relativt liten penge. Det har skapt en rekke høyprofilerte kampanjer siden han overtok som leder for selskapets merkevaremarkedsføring i 2014 for senere å bli markedsdirektør i 2017. Han blir i dag sett på som en av verdens mest innflytelsesrike markedsføringsledere.