CARE Norge henter gründer som ny innholdsprodusent
– Jeanett har en utrolig spennende kompetanse som vil være med på å styrke CARE Norge, sier Leder for kommunikasjon og politikk i CARE Norge, Susanne Lende.
Denne artikkelen er over to år gammel.
Utviklings- og nødhjelpsorganisasjonen CARE Norge har styrket sin kommunikasjonsavdeling med kvinnehelseforkjemper og gründer, Jeanett Pettersen.
Hun hadde sin første dag 1. mars som innholdsprodusent.
– Arbeidet CARE gjør er kjempeviktig, blant annet å løfte fram kvinner og kvinnehelse – noe jeg virkelig brenner for. CARE har et stort potensial og er i en utvikling som jeg synes er spennende å være med på, sier Pettersen i en pressemelding.
En meningsfull jobb
Som innholdsprodusent vil hun blant annet ha mye ansvar for nettsiden gjennom innhold og søkeoptimalisering, produsere innhold til sosiale medier og bidra under idéutvikling, samt kampanjeplanlegging til egne kanaler.
– Jeg har alltid hatt lyst til å bruke den brede kunnskapen jeg sitter på i en meningsfull jobb, så det gledet meg stort da jeg fikk jobben. Jeg har allerede rukket å gjøre mye kreativt arbeid og produsert spennende innhold. Jeg ser virkelig fram til fortsettelsen.
Leder for kommunikasjon og politikk i CARE Norge, Susanne Lende, sier de er svært glade for å ha Pettersen på teamet.
– Jeanett har en utrolig spennende kompetanse som vil være med på å styrke CARE Norge. Hun har mye erfaring med kreativt arbeid og innholdsproduksjon som vil bli viktig i kommunikasjonsavdelingen sin store satsing fremover. Samtidig vil hennes kunnskap og store engasjement for kvinnehelse komme svært godt med da dette er en viktig del av arbeidet til CARE, sier Lende.
– Det var sjokkerende
Pettersen er grunnlegger av selskapet Flove som hun også drifter, og selskapet har utviklet gjenbrukbare menskopper. Ideen begynte da Pettersen ønsket å hjelpe jenter i utviklingsland som dropper ut av skolen da de ikke har råd til mensprodukter. Hun begynte også å stille spørsmål rundt hva bind og tamponger faktisk er laget av.
– Det var sjokkerende å lære at selskaper ikke er pålagt å opplyse om innholdet i sanitetsprodukter, og at det ikke stilles krav til produksjon, prosess eller råstoff til produktet. Jeg håper at det fremover vil forskes mer på kvinnehelse, da det er det mest grunnleggende som kan gjøres for å løfte fram kvinner og lære mer om kvinnekroppen, avslutter Pettersen.