Caroline Maria Nilsen, Suzanne Bettum og Kristin Aamot Juliebø er alle nyansatte i Släger.

Nå er Släger blitt 20 ansatte: Har hentet inn Caroline, Suzanne, Kristin og Constance

– Vi utvikler oss, kundene utvikler seg, da må vi få ny kompetanse inn.

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

Sommerferien er over og det er høytid når det kommer til å annonsere jobb-bytter. Blant dem som har fylt på i stallen er Släger som har fylt på med hele fire nye rådgivere.

– Høyt tempo

– Det er superspennende. Jeg har ikke vært i byrå før, men har jobbet med byrå. Det er mye å sette seg inn i og mye spennende oppgaver. Det er nye programmer og det er høyt tempo om dagen, sier Caroline Maria Nilsen.

Hun har kommet til byrået fra Vegvesenet og før det var hun i Avinor og sier at etter seks år inhouse ville hun prøve hvordan det er på den andre siden.

Kristin Aamot Juliebø har og mest erfaring fra inhousearbeid i Oj design & interiør og Matprat. Hun melder om høyt tempo og mye som skjer de første dagene i ny jobb.

– Man blir kastet rett ut i det, men det er jo sånn man lærer, sier hun.

Suzanne Bettum på sin side kommer rett fra skolebenken hvor hun har studert PR og kommunikasjon på Høyskolen Kristiania.

– Jeg ønsket å jobbe i byrå helt fra jeg startet, for det er kanskje der man blir herdet mest, mener hun.

– Aldri utlært

Som byrå har Släger kunder som Netflix, Facebook, BMW, Adidas og Podimo og de nye rådgivernes arbeidsoppgaver blir alt fra pressehåndtering, arrangementer, innholdsproduksjon, kunderelasjoner, innsalg til presse, det å bistå aktørene om det er kriser på gang og strategisk arbeid.

De tre kvinnene er klare på hva de vil oppnå i sin nye jobb.

– Jeg gleder meg og håper jeg blir enda mer faglig sterk. Jeg har seks års erfaring, men man blir aldri utlært i kommunikasjonsfaget. Og jeg gleder meg til å bli utfordret på det personlige plan, sier Nilsen.

Bettum sier hun tror på en bratt læringskurve i ny jobb, mens Juliebø har troen på at hennes framtidige karriere kan bli styrket av sin nye jobb.

– Det å jobbe i et miljø som er gode på kommunikasjon og rendyrker det, det er noe jeg har tenkt er bra for det man ønsker videre i karrieren. Her må man omstille seg raskt, for det er mye ulike kunder, sier hun.

Sikret seg ny kompetanse

Släger har opplevd vekst de siste årene og er nå rundt 20 ansatte.

Dona Irene Skryseth Meland er operation lead i byrået og har ansvaret for onboardingen av de nye ansatte.

– Vi er kjempeglad for at de er på plass. Vi skal vokse og er kjempeglade for å få ny og nyttig kompetanse som kundene våre etterspør. Det har vi fått i de folkene her, mener hun.

Meland sier de nye tilfører energi og nye blikk utenfra så man ikke går i den samme tralten fra år til år.

– Vi utvikler oss, kundene utvikler seg, da må vi få ny kompetanse inn.

Constance Louise Averlid er og nyansatt, men var ikke til stede da intervjuet ble gjort.

Powered by Labrador CMS