Horn & Co med ny kunde: – En fjær i hatten
Skal bistå Millum for å posisjonere seg tydeligere i det norske og svenske markedet, og søsterselskapet skal håndtere mediebyråtjenester.
Denne artikkelen er over to år gammel.
– Millum ønsker å ta et steg videre i vår markedsføring, og falt for Horn & Co sin tilnærming. Vi tilbyr et komplekst B2B-produkt og trenger noen som lytter og tar seg tid til å forstå hva det dreier seg om, før de tar fatt på den kreative oppgaven. Det har vi funnet hos Horn & Co, sier Markedssjef i Millum Tiril Zelow Bliksmark, i en pressemelding tirsdag.
Millum er Norges største innkjøpssystem for storhusholdning, og har inngått samarbeid med det nettverksbaserte PR- og reklamebyrået Horn & Co som skal bistå med PR- og reklametjenester. Søsterselskapet Hensikt vil håndtere mediebyråtjenester for Millum.
– Vi setter pris på hvordan de ser verdien i alt grunnarbeidet vi har gjort selv, og kan hjelpe oss å bruke dette på best, mulige måte. I tillegg liker vi at byrået er en del av et større byrånettverk som strekker seg utover Norden, og gjør at vi også får tilgang til spesialister i andre byråer gjennom dem. Vi gleder oss til et langsiktig, godt og verdifullt samarbeid med Horn & Co.
– Det forplikter
Formålet med samarbeidet er å bistå selskapets ambisjon om å posisjonere seg tydeligere i det norske og svenske markedet, samt vokse i resten av Norden.
– Dette er en skikkelig staselig fjær i hatten for Horn & Co. At et slikt fremoverlent selskap velger oss, gjør meg stolt, ydmyk og glad. Det er ingen tvil om at vi begge har forventninger og ambisjoner til samarbeidet, sier daglig leder i Horn & Co, Frederik Horn i samme meldingen.
Millum har hatt stor vekst de siste årene, og i 2019 ble det handlet for 8,85 milliarder gjennom innkjøpssystemet. Selskapet ligger per mai 2022 an til å slå 2019 med god margin.
– Det forplikter, ikke minst fra vår side, men vi gleder oss til å gjøre vårt for at Millum skal ta ytterligere steg i markedet gjennom godt samspill og ved bruk av hele kommunikasjonsvifta fra performance til konseptutvikling. I tillegg er det stas å vinne en slik kunde med vår søster og nettverkspartner Hensikt
Horn & Co ble startet i januar 2020, og blitt en del av kompetansehuset Layer som også består av Hensikt, Stellar Consulting, Sail, Solution og Caulis.
– Vi i Hensikt er stolte av å få bidra inn i teamet som skal hjelpe et så fremoverlent selskap som Millum, og vi gleder oss til å løfte kjennskap og synlighet ytterligere i de rette kanalene sammen med Horn & Co. Millum har allerede en sterk posisjon, og vi er helt sikre på at mange flere vil oppdage at deres plattform for innkjøp av varer og tjenester til storhusholdning sparer både tid, penger og miljø for alle som velger dem som sin leverandør, sier Rådgiver i Hensikt Lars Hordnes.