Julie Skogheim rykker opp til partner i CC
Samtidig forfremmes Sara Wedul Gundersen og Hanna Flood til rådgivere.
Denne artikkelen er over to år gammel.
– Alle tre har levert eksepsjonelt bra til våre kunder, og er bra folk. Både Julie og Hanna startet i CC midt i pandemien, og uten dem hadde vi ikke klart å håndtere veksten vi har hatt de siste to årene, sier Kaia Tetlie, managing partner i Corporate Communications i en pressemelding.
Torsdag melder selskapet at Julie Skogheim rykker opp til partner i rådgivningsselskapet, og at Sara Wedul Gundersen og Hanna Flood, forfremmes til rådgivere.
– Julie er en høyt verdsatt rådgiver til både kommunikasjonsavdelinger og konsernsjefer. Hun har en enestående evne til å presentere og kommunisere komplisert innhold og tallmateriale på en lettforståelig og overbevisende måte. Dette er det høy etterspørsel etter blant kundene våre, sier Tetlie.
Litt annerledes bakgrunn
Skogheim begynte som rådgiver i CC i 2020. Hun kom da fra stillingen som leder for internkommunikasjon i Snøhetta. I dag er hun rådgiver for en rekke børsnoterte selskaper, og bistår også en rekke vekstselskaper innen ny, grønn industri.
– I CC sier vi at hver suksess har en historie. Jeg hjelper kunder med å identifisere og kommunisere deres historie. CC har en tydelig definert karrieretrapp mot partnerrollen, og jeg er utrolig glad for at partnerskapet mener at jeg oppfyller både de kvantitative og kvalitative kravene som vi stiller til hverandre, sier Skogheim.
I tillegg rykker Hanna Flood og Sara Wedul Gundersen opp fra konsulent- til rådgiverstillinger i selskapet.
Flood begynte i CC i 2020. Hun bistår i dag kunder innen en rekke forskjellige bransjer med medierådgivning, posisjonering og digital kommunikasjon. Flood har tidligere vært president i ANSA, organisasjonen for utenlandsstudenter, og er utdannet fysiker fra Queen Mary University i London.
– Med bakgrunn fra interessepolitikk og fysikk har jeg en litt annerledes bakgrunn enn det som er vanlig i byrå. Samtidig er det en nyttig kombinasjon som gjør at jeg lettere kan se sammenhengene mellom politikk og teknologi. Det kommer spesielt godt med innen bransjer som fornybar energi og digitalisering, hvor det skjer mye for tiden, sier hun.
Kommunikasjon som legges merke til
Sara Wedul Gundersen begynte i CC i 2019. Hun har spisskompetanse innen digital kommunikasjon, kampanjer og arrangement, og bistår også kunder med gjennomføring av strategiprosesser og implementering av disse.
– Behovet for å trekke den røde tråden fra forretningsstrategien og ut til digitale flater som får folk til å stoppe å skrolle, er stort. Det er kult å se at flere og flere toppledere får øynene opp for effekten av dette, og faktisk vrir om kommunikasjonen sin fra det tørre og kjedelige til det som når ut, snakkes om, og legges merke til.
Og legger til:
– Da må man følge med på hva som skjer i verden, og være nysgjerrig på hvordan det påvirker samfunnet. Det å få bruke nysgjerrigheten og kreativiteten min til dette hver dag er en av hovedgrunnene til hvorfor jeg elsker å jobbe i CC, sier Gundersen.
Corporate Communications, også kalt CC, bistår kunder med kommunikasjons- og medierådgiving, finansiell kommunikasjon, krisehåndtering, samt samfunns- og myndighetskontakt.