Charlotte Halle Roppen blir markedssjef i Elton
Forlater Dentsu for å prøve å selge elbillading.
Med planer om å vokse både innenlands og utenlands, har Elton Mobility hentet inn nye krefter for å bli elbilistenes foretrukne ladeapp ute på veien.
Det er Charlotte Halle Roppen som har blitt ansatt som selskapets første Head of Marketing.
Det melder selskapet i en pressemelding.
Hun kommer fra Dentsu-systemet som kundedirektør, og har jobbet med selskaper som Norgesgruppen, Coca-Cola, Møller Mobility Group og DNB Bank.
– Det er utrolig spennende å gå fra et stort konsern og fagmiljø, til en scale-up med mindre team, hvor jeg sitter tett på alle arbeidsstrømmer og beslutninger. Jeg får fullstendig eierskap fra startgropen til selskapet, og lov til å jobbe i tverrsnittet mellom produkt og merkevare – det er utrolig givende, sier hun i pressemeldingen.
Elton har det siste året inngått flere store strategiske samarbeid, deriblant med NAF, Hertz, Circle K, Vattenfall InCharge, og mange flere.
Elton er aktive i Norge, Sverige, Danmark og Finland.
Jørgen Elton Nilsen, CEO i Elton Mobility AS, er i pressemeldingen, sikker på at Roppen vil spille en avgjørende rolle i selskapets videre vekst.
Han forteller at teamet er utrolige glade for å ha den nye Head of Marketing på plass.
– Charlottes erfaring vil være uvurderlig når vi nå skal fortsette med den kraftige veksten vi opplever, og å skalere tjenesten vår ytterligere. Med Charlotte på laget står vi nå enda sterkere for å nå våre ambisjoner og videreutvikle Eltons tilbud til elbilister over hele Norden, sier Nilsen i pressemeldingen.