Kulturmeglerne henter seniorrådgiver fra kulturdestinasjon
– Christian passer perfekt inn
Denne artikkelen er over to år gammel.
– At Kulturmeglerne velger å satse i nettopp slike tider forteller meg mye om selskapet. Dette vil jeg være med på. Jeg tror på kulturbransjen. Jeg tror på reiselivet. Og jeg tror norske opplevelser står foran gode svært gode år hvor markedsandeler kan vinnes og kompetansen videreutvikles, sier Christian Dyresen i en pressemelding.
Dyresen har en omfangsrik karriere bak seg i kulturlivet.
De siste årene har han hatt nøkkelposisjoner hos Rammestiftelsen for kunst, kultur og natur på Hvitsten, først som markedssjef og produsent, og deretter som daglig leder. Dyresen har vært sentral i arbeidet for å kommersialisere og lansere kulturdestinasjonen Ramme, som har opplevd stor tilstrømming av publikum, et sterkt billettsalg og god omtale i pressen siden åpningen.
– Som en «ekte» Kulturmegler har Christian veldig allsidig erfaring, og i hjertet av alt han gjør er et genuint og brennende engasjement for at kulturen skal finne sitt publikum, sier daglig leder Kjersti Vikør i Kulturmeglerne.
Gjennom karrieren har han drevet flere selskaper og hatt så forskjellige oppdragsgivere som «Eldrebølgen» på NRK1, Offshore-VM på Aker Brygge, A1, Julie Bergan, Elsa Lystad og Holmsbu Kunstmuseum – Henrik Sørensens samlinger. De siste årene har han også hatt en fot i den lokale kulturpolitikken, i Asker.
Alle disse erfaringene vil komme til nytte hos Kulturmeglerne, ifølge Kjersti Vikør:
– Jeg har alltid sagt at Kulturmeglerne til enhver tid er et resultat av hodene og hjertene til de som jobber hos oss, og jeg har tro på at Christian vil passe perfekt inn i gjengen vår. Med all sin erfaring er han fremdeles sånn anlagt at han vil utfordre det bestående og tenke utenfor boksen, og det er kvaliteter vi verdsetter høyt.