Tre nominasjoner til PR-operatørene i DCA

– Dette prosjektet var utrolig morsomt å være med på.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over to år gammel.

– Herlig å få anerkjennelse for det harde arbeidet vi legger ned, sier kundeansvarlig Olav Event i en pressemelding.

Årets nominasjoner til Digital Communications Awards (DCA) er offentliggjort, og PR-operatørene stikker av med tre nominasjoner for kundene Sonos og Electronic Arts.

Intim influensermiddag

For Sonos er PR-operatørene nominert i kategorien «Influencer Communications» for prosjektet «Sonos Christmas Activation». Kampanjen var en kombinasjon av både en undersøkelse om nordmenns forhold til julefilmer, og en intim influensermiddag hos matprofilen Julie Balas, også kalt «Julies matblogg».

– Kampanjen førte til god spredning i tradisjonelle medier, men ble også godt mottatt av gjestene på julemiddagen. Målet var å ha fokus på hvordan lyd er viktig i sammenheng med juleklassikerne man elsker, sier Event.

FIFA22

For Electronic Arts er PR-operatørene nominert i de to kategoriene «Community Engangement» og «Short Clip» for prosjektet «Grimaces resulted in international honors». Til kampanjen produserte PR-operatørene in-house en video for å skape oppmerksomhet rundt utdelingen av «End of an Era»-kortet til Christian Gauseth i FIFA 22, i sosiale medier og blant spillets community.

– Dette prosjektet var utrolig morsomt å være med på. Christian Gauseth har laget morsomme grimaser på alle bildene sine i FIFA-spillene siden han kom inn i spillet i 2016, og da han nå skulle legge opp var det moro at EA Sports ønsket å gjøre en ekstra greie ut av fan-favoritten, sier Event.

Også JCP Prad har sikret seg en nominasjon i klassen Video series for kampanjen &#%! som ble gjort for Imove.

Powered by Labrador CMS