Christina Benjaminsen vil bruke julen på å gå på ski og lese gode bøker

JULEPRATEN

Christina spiser julemiddagen bare iført ullundertøy

Christina ble stolt da forsknings- og høyere utdanningsminister Henrik Asheim dro fram hennes artikkel i vinter.

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

KOM24 har stilt seks spørsmål til en rekke folk i kommunikasjonsbransjen om året som har gått, og hva de gjør denne julen.

I dag er det senior kommunikasjonsrådgiver og redaktør Christina Benjaminsen i Sintef som svarer i julepraten.

– Hva gjør du i julen?

– Jeg drar på hytta på Oppdal med mine to voksne barn og to hunder i jula. Planen er å stå på ski og spise julemiddag i ullundertøy i år. Vi har nemlig bare solstrøm på hytta.

– Hva vil du anbefale andre å lytte til/smake på/lese/se eller høre denne julen?

– Anbefaler selvfølgelig alle å kaste seg over Gemini.no sin julequiz. Ellers har jeg selv tenkt å lese Erika Flatlands reiseskildring HØYT fra Himalaya, den tror jeg kan anbefales til alle som er glade i fjell og folk. Enkle tips for ganen: Prøv hvit gløgg i stedet for rød, og test ut pepperkaker med blåmuggost om du ikke har gjort det!

– Hva er det morsomste du har opplevd dette året?

– Det morsomste jeg har opplevd dette året? Jeg tror det må bli øyhoppinga på Helgeland med telt, kjæreste og hund i sommer. Kanskje spesielt besøket på Myken Whiskydestilleri, som er starta opp av en gammel kollega av meg. Vi hadde fantastisk vær!

– Du får invitere tre bransjekollegaer på middag. Hvem inviterer du og hvorfor?

– Tre bransjekolleger: Er det lov å sikte høyt? Jeg synes Ariana Huffington virker utrolig kul, så hun må med. Redaktør i Forskning.no Nina Kristiansen er både klok, artig og drivende dyktig, så hun er invitert. Skulle også gjerne slått av en prat med den påtroppende pressesjefen i Det hvite hus – han eller hun får mye å rydde opp i og må ha stort pågangsmot!

LES OGSÅ: Reagerer på byrås stillingsutlysning: – Viser et helt tydelig problem

– Hva husker du best fra kommunikasjonsåret 2020?

– Det jeg husker best fra kommunikasjonsåret 2020 er kanskje litt navlebeskuende, men ble stolt da forsknings- og høyere utdanningsminister Henrik Asheim viste til min artikkel Derfor tar klimaskeptikeren feil som belyser forskning på klima i en Ytring på NRK. Artikkelen gikk også som varmt hvetebrød på nett. Ellers er det vel den dårlige håndteringa av koronasmitte på Hurtigruta…

– Hva tror du vil prege kommunikasjonsbransjen i 2021?

– Det er vanskelig å si, men jeg tror at etterspørselen etter kommunikasjonstjenester vil fortsette å øke. Jeg tror også at det blir mer oppmerksomhet rundt falske nyheter på nett. Å ha høy troverdighet vil derfor blir enda viktigere.

LES OGSÅ: Rekordår for Schibsted Partnerstudio – nå ansetter innholdsbyrået ti hoder til

Powered by Labrador CMS