Christopher Espeland Aitken går til Laerdal Medical
Forlater INEVO.
Denne artikkelen er over to år gammel.
Etter to år som INEVOs Head of Stavanger og Head of Content begynner Christopher Espeland Aitken som Growth Marketing Manger hos Laerdal Medical, opplyses det om i en pressemelding.
– Vi har lykkes med det vi prøvde på med Stavanger-avdelingen til INEVO, og det har vært skikkelig givende å være med å bygge den fra 0 til 3 stykker med hele 9 lokale merkevarer på kundelista og 0 prosent churn. Jeg og Laerdal - som var den første lokale kunden - matchet litt for godt, så når muligheten for å bli med å endre måten de driver med digital markedsføring bydde seg, måtte jeg hoppe på, sier han i meldingen.
Og samarbeidet fortsetter.
– Både Laerdal og jeg liker OMA-modellen til INEVO så godt at samarbeidet bare kommer til å vokse videre, sier Espeland Aitken.
Director Corporate Communications i Laerdal, Pål Oftedal, var en av de første i Stavanger som så verdien av OMA-modellen.
– Det hele begynte med at vi skulle fylle en rolle midlertidig mens noen på teamet vårt var ute i permisjon. Når Christopher kom på besøk for å presentere seg selv, INEVO og OMA-modellen var det raskt tydelig at Laerdal og Christopher med INEVO-fagmiljøet i ryggen var en god match. At vi bare kan trykke på INEVO-knappen når vi trenger flere ressurser på kort eller lang sikt er midt i blinken for oss. Vi satser på INEVO som samarbeidspartner på markedsføringsfronten videre.
INEVO-Partner Karl Philip Lund, som også var foreleseren til Espeland Aitken i Digital Markedsføring på Høyskolen Kristiania, synes både det er trist og spennende at Christopher slutter.
– Det har vært gøy å følge Christophers utvikling over de siste 5 årene. INEVO syntes det er trist å miste dyktige folk. Samtidig er vi smigret over at Laerdal Medical henter folk fra INEVO og samtidig utvider samarbeidet med ny OMA (Operativ Markedsassistent) fra INEVO. Det tyder på at samarbeidsmodellen til INEVO fungerer godt over tid.