JULEPRATEN
For Claes-Tommy Herland byr julen på skiturer og tradisjon i Indre Østfold
– Det blir selvfølgelig noen dager i vakre Indre Østfold med turer i skog og mark hvor jeg arrangerer mitt tradisjonelle orienteringsløp.
Denne artikkelen er over to år gammel.
KOM24 har stilt seks spørsmål til en rekke folk i kommunikasjonsbransjen om året som har gått, og hva de gjør denne julen.
I dag er det Claes-Tommy Herland i kommunikasjonsavdelingen til Norges Skiforbund som svarer i julepraten.
– Hva gjør du i julen?
– Jeg feirer tradisjonell jul med familien, i år i Asker. Her blir det både skiturer og rolig julefeiring. Det blir selvfølgelig noen dager i vakre Indre Østfold med turer i skog og mark hvor jeg arrangerer mitt tradisjonelle orienteringsløp, og forhåpentligvis en tur på Momarken travbane med travkjøring. Også er det planen å kjøre alpint i Trysil noen dager.
– Hva vil du anbefale andre å lytte til/smake på/lese/se eller høre denne julen?
Sette seg ned, finne stillheten og gjøre noe du har lyst til, enten det er en film, bok, lydbok, trimme eller følge med på sport som jeg kommer til å gjøre mye av.
– Hva er det morsomste du har opplevd dette året?
– 50-årsfeiringen med fantastiske venner i vakre Mysen og Trømborgfjella.
– Du får invitere tre bransjekollegaer på middag. Hvem inviterer du og hvorfor?
– Akkurat i år velger jeg mine gode kollegaer, Steinar Bjerkmann, Espen Graff og Gro Eide, et fantastisk kommunikasjonsteam i Norges Skiforbund. Vi gikk glipp av julelunsjen nylig på grunn av covid-19.
– Hva husker du best fra kommunikasjonsåret 2021?
– Våre fantastiske prestasjoner under VM i Oberstdorf der jeg var til stede i drøye 2 uker, til tross for at store deler av Europa var nedstengt. Her hadde vi også kreative digitale pressekonferanser som vi fikk mye skryt for i bransjen.
– Hva tror du vil prege kommunikasjonsbransjen i 2022?
– Større krav i alle ledd, tillit og at vi henger med i den krevende digitaliseringen kombinert med tradisjonelt kommunikasjonsarbeid som fortsatt er veldig viktig.
Jeg tror vi vil fortsette å kommunisere mye digitalt, også på områder der vi tidligere og under normale omstendigheter hadde møttes fysisk. Det betyr at vi må følge nøye med på nye, spennende, digitale løsninger, men samtidig ikke glemme det grunnleggende og viktige i tradisjonelt kommunikasjonsarbeid.