Den nye utendørsreklamen forsøker å nå unge med psykiske utfordringer.

Vil nå ut til unge med psykiske utfordringer

Ung Samtale bruker utendørsreklame i samarbeid med Clear Channel.

Publisert Sist oppdatert

Hver dag får 126 personer i Norge avslag på psykisk helsehjelp fordi deres problemer ikke anses som alvorlige nok, ifølge Ung Samtale.

I et samarbeid med Clear Channel bruker Ung Samtale nå utendørsreklame for å nå unge psykisk syke med et tilbud om gratis samtalehjelp – uten ventetid eller henvisning.

Kampanjen er spesielt rettet mot unge som ofte faller utenfor det offentlige helsesystemet. Organisasjonen Ung Samtale tilbyr gratis samtaler til unge og unge voksne, uten krav til henvisning eller bosted.

Kampanjen blir synlig over hele Norge.

– Ved å tilby gratis, lett tilgjengelig psykisk helsehjelp, gir vi unge som føler seg på kanten en mulighet til å snakke om sine utfordringer, få nye perspektiver og gjenvinne troen på seg selv og sine muligheter, forteller fagansvarlig i Ung Samtale, Terje Reed.

CEO for Clear Channel i Norge, Dennis Højland Nyegaard, forteller at utendørsreklame har ekstra høy oppmerksomhet blant unge.

– Vi mener Ung Samtale gjør en viktig jobb, og er derfor stolte av å bidra til at deres tilbud når ut til dem som måtte trenge det, sier Højland Nyegaard.

Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no

Powered by Labrador CMS