Ikke trykk! Slik prøvde Sony Music og Clear Channel å skape julestemning
Julen handler om å spre glede, og i år tok Sony Music dette bokstavelig med en kreativ og leken kampanje på Europarådets plass i Oslo.
Med et design som umiddelbart fanget oppmerksomheten, oppfordret et gult advarselsskilt med teksten «Advarsel! Kan medføre ekstrem julestemning!» og «Ikke trykk» forbipasserende til å utfordre fristelsen.
De som ikke klarte å motstå, ble belønnet med en kjent julelåt fra Julemusikk.no.
– Målet vårt var å spre juleglede gjennom musikk og styrke merkevaren Julemusikk.no. Vi ønsket å engasjere folk på en uventet og leken måte, og den store røde knappen gjorde nettopp det, sier Nina Hafredal, Senior Product Manager i Sony Music i en pressemelding.
I løpet av de 14 dagene kampanjen varte, ble knappen trykket på nesten 10 000 ganger, og folk stoppet opp for å prøve, filme eller ta bilder.
Isabel Davis Brodtkorb leder den kreative avdelingen i Clear Channel. Hun roser Sony Music for å ha laget et design som skilte seg ut og vekket nysgjerrighet.
– Vi ser gang på gang at store røde knapper fungerer godt. De tiltrekker oppmerksomhet, skaper en positiv opplevelse og bidrar til at kampanjen blir husket – og delt videre, sier Brodtkorb.
Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no