Social Media Days-eier trekker seg
– Vi er enige om at dette er det mest praktiske for begge parter, sier Thor Øistein Kilstad.
Denne artikkelen er over to år gammel.
Neste uke skal todagers konferansen Social Media Days (SMD), avholdes i Oslo på Colosseum kino. Tidligere denne uken skrev KOM24 om intern splid mellom eierne Holi AS og Thor Øistein Kilstad. Partene eide inntil nylig henholdsvis 75 prosent og 25 prosent.
Kilstad la ikke skjul på at de har vært to motstridende parter siden selskapet Conventor AS, som fram til i fjor arrangerte SMD, meldte oppbud.
Onsdag fortalte han KOM24 at han vurderte å trekke seg som styremedlem i Social Media Days AS. Han begrunnet dette med at han manglet sentral informasjon han hadde etterspurt og ikke hadde tilgang til, og at dette var årsaken til at han ikke hadde signert årsregnskapet.
– Får jeg ikke den informasjonen jeg trenger, så trekker jeg meg. Mine 25 prosent er til salgs, men jeg tror ikke det finnes kjøpere, sa han onsdag.
Nå har han trukket seg ut av styret og solgt alle aksjer til Holi AS.
– Vi er enige om at dette er det mest praktiske for begge parter, sier Kilstad til KOM24.
Som legger til at de skilles som gode venner.
– Vi kommer til å ha med hverandre å gjøre i hverdagen. Og selv om vi er konkurrenter må vi av og til hjelpe hverandre. Det er ikke noe vondt mellom oss, og dette er ikke et vondt brudd.
Styreleder i Social Media Days og eier av Holi AS, Magnus Brandsæter bekrefter at partene skilles som gode venner.
– Jeg og Thor Øystein har hatt åpen dialog om muligheten for at vi kjøper han ut helt siden starten. Men nå fant vi en løsning på dette som er god for begge parter, skriver Brandsæter i en e-post til KOM24.
Tidligere denne uken kunne han forsikre alle deltakere om at arrangementet gjennomføres som planlagt både i 2022 og fremover.
– Etter at Holi kom inn som eier styres det mot lønnsomhet i 2022. Vår plan er å utvikle Social Media Days videre som Norges største sosiale medier-konferanse.