Corporate Communications henter fra forsikringsbransjen
Øker satsingen på bank, finans og forsikring.
Denne artikkelen er over to år gammel.
Corporate Communications AS (CC) ansetter to nye rådgivere med bakgrunn fra forsikringsbransjen som del av en kompetanse- og kapasitetsoppbygging innen bank, finansielle tjenester og forsikring.
– Vi gir våre beste råd når vi har dyptgående kunnskap om bransjen som kundene våre opererer i. Sindre og Lars Martin blir derfor nyttige tilskudd til rådgiverteamet vårt, som i økende grad blir bedt om å bistå virksomheter som er involvert i bank-, finans- og forsikringsnæringene, sier Kaia Tetlie, managing partner i Corporate Communications, i en pressemelding mandag.
Tetlie viser til nyansatte Sindre Lassen Schjevik og Lars Martin Berg, som kommer fra henholdsvis Storebrand og Fremtind Forsikring.
Kjernen i kommunikasjon
Lassen Schjevik begynner som konsulent i Corporate Communications. Han kommer fra stillingen som kommunikasjonsrådgiver i Storebrand, hvor han har jobbet med mediehåndtering, ekstern- og internkommunikasjon, samt bærekraftkommunikasjon.
– Fra Storebrand tar jeg med meg viktig erfaring i å gjøre komplekse temaer, som finans og bærekraft, forståelig og relevant for flere. Det tror jeg er kjernen i kommunikasjon.
Han har bachelorgrad i PR og kommunikasjon fra Høyskolen Kristiania.
– Nå ser jeg frem til å hjelpe CCs kunder med helhetlig, kanaltilpasset kommunikasjon, slik at de kan nå sine forretningsmessige mål, sier Lassen Schjevik.
Berører mange
Berg går også inn som konsulent i Corporate Communications. I tillegg til bakgrunn fra forsikringsbransjen er Berg kommunestyremedlem for Arbeiderpartiet i Lørenskog. Han har tidligere vært fylkessekretær for AUF i Akershus. Også Berg har bachelorgrad i PR og kommunikasjon fra Høyskolen Kristiania.
– Bank- og finanssektoren berører mange mennesker og får derfor mye oppmerksomhet, ofte med negativt fortegn. Det er fort gjort å glemme at dette er bransjer som er en vesentlig del av limet som holder samfunnet sammen. Jeg gleder meg til å jobbe med denne og andre samfunnskritiske næringer i CC, forteller han.
Corporate Communications bistår kunder med kommunikasjons- og medierådgivning, finansiell kommunikasjon, krisehåndtering og samfunns- og myndighetskontakt.
Etter de to seneste ansettelsene har selskapet 32 ansatte, hvorav 15 er partnere og medeiere.