Magne Henriksen får nye roller i Frontkom
Blir markeds- og kommunikasjonssjef, samt leder og partner i nyetablerte Frontkom Experience i Fredrikstad.
Denne artikkelen er over to år gammel.
– Bak tykke murvegger midt i verneverdige Gamlebyen finnes det et unikt og kreativt miljø av folk med usedvanlig høy digital kompetanse. Det er jeg stolt av å få bli en del av, sier Magne Henriksen i en pressemelding onsdag.
Siden starten av januar har Henriksen vært ansatt i Frontkom med hovedkvarter i Gamlebyen i Fredrikstad. I meldingen opplyses det om at han går inn i rollen som markeds- og kommunikasjonssjef i selskapet, og som leder og partner i nyetablerte Frontkom Experience.
– Frontkom Experience etableres som et eget team, og skal sørge for at Frontkom også tilbyr tjenester innen innholdsproduksjon, kommunikasjon, markedsføring, analyse og innsikt, betalt annonsering, samt kundedatasystemer og CRM, sier CEO i Frontkom, Fredrik Paus.
– Kan tilby hele pakken
Nå vil de ta ansvar for hele kundereisen hos sine oppdragsgivere, og utvide spekteret av tjenester som selskapet tilbyr. Det innebærer blant annet webprosjekter på Drupal og Wordpress til både bedriftsmarkedet og til det offentlige. På kundelisten har selskapet en rekke offentlige instanser, høgskoler og universiteter, deriblant UNICEF og Barnekreftforeningen.
– Vi er fornøyd med å få inn Magne til å lede denne satsingen, og med Experience-teamet på plass så kan vi tilby hele pakken.
Frontkom teller 75 ansatte fordelt på kontorer i Fredrikstad, Oslo, Lublin, Warszawa, Berlin og Funchal på Madeira i Portugal.
Henriksen har de siste fem årene jobbet i MarkedsPartner AS som leder for kommunikasjon og innhold. Han har mer enn 20 års erfaring fra mediebransjen og har vært nyhetsredaktør i Vårt Land, nyhetsredaktør og redaksjonssjef i Moss Avis, ansvarlig redaktør i TVØstfold og reporter og journalist i VG, Stavanger Aftenblad og Demokraten.
Viktig å identifisere muligheter
Jobben i Frontkom er den første faste jobben i hjembyen Fredrikstad.
– Jeg har faktisk aldri hatt fast jobb her i byen og skal ikke legge skjul på at det er helt nydelig å kunne ta Byfergen fram og tilbake mellom hjem og arbeidssted. I tillegg fristet det å jobbe i Frontkom blant annet på grunn av kundebasen de har i dag og mulighetene som ligger der, sier Henriksen.
Som de siste ukene har brukt tid til å bli kjent med selskapet og de ansatte både i Gamlebyen og i Oslo, men også på kontorene i Polen og på Madeira.
– Det har vært viktig for oss å identifisere muligheter for å kunne tilby nye tjenester til våre eksisterende kunder som igjen kan bidra til deres vekst. Min styrke ligger i kommunikasjonsfeltet, på rådgivning, i innholdsproduksjon og å se potensialet til å bygge gode og friksjonsfrie kundeopplevelser.