TV 2-sjef Olav T. Sandnes foran den nye logoen til TV2.

Ny TV 2-logo koster mellom 25 og 30 millioner kroner

TV 2-sjefen mener kanalen slipper billig unna

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

Tirsdag lanserte TV 2 sin nye logo og visuelle profil med brask og bram. De ansatte i kanalen fikk på forhånd alle en fysisk pakke med kodelås, som de måtte møte opp på et allmøte for å få koden til.

Den nye logoen, som skal i følge TV 2-sjef Olav Sandnes vise bredden av dagens TV 2 på en helt ny måte og at kanalens visuelle identitet bygger på at det moderne Norge er sammensatt og mangfoldig, at TV 2s oppgave er å forene ulike historier, se hver sak fra flere sider og gi folk historier som ikke alle andre forteller. Gjennom å forene fortellingene fra by og land, om ung og gammel, med et nærere blikk, skal TV 2 være tett på med historiene som engasjerer.

Og hva er prisen for noe sånt?

Mellom 25 og 30 millioner kroner, skriver Dagbladet.

- I prisen ligger både kostnaden fra byrå, teknisk implementering, og materiell. Det blir nye logoer på alt materiell, og det er også kjøpt noe reklame for å nå dem som ikke ser på TV2 til vanlig, sier Olav Sandnes til avisen.

Han mener prisen er mindre enn hva sammenliknbare selskaper måtte ha betalt.

- Virksomheter av denne størrelsen bruker vanligvis mer penger enn dette. Vi slipper å bruke like mye penger på annonsering siden vi har tilstedeværelse i media, sier han.

Powered by Labrador CMS