PR-byrået Släger sørget for lansering av Deel i Norge.

Amerikanske Deel lansert i Norge

Tidligere i vår ble amerikanske Deel lansert i Norge. Det sørget PR-byrået Släger for.

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

Silicon Valley-selskapet Deel ble etablert i 2019, og har på kort tid blitt en snakkis internasjonalt. På tjue måneder har Deel hundredoblet sin omsetning – fra 1 til 100 millioner dollar i årlige gjentakende inntekter – og fått merkelappen verdens raskest voksende startup.

Deel ble lansert i Norge denne våre.

Selskapet har truffet en megatrend i arbeidslivet som har blitt akselerert av pandemien – avstandsarbeid eller remote work. Deel tilbyr nemlig en plattform som gjør det enklere å organisere og lønne ansatte på tvers av land.

Denne våren

Denne våren var turen kommet til å lansere i Norge, og etter en pitch ble det kreative PR-byrået Släger valgt som partner for den norske lanseringen. De valgte å lansere Deel under startup-konferansen Startup Extreme i Hemsedal, hvor Deel arrangerte en egen alpinkonkurranse – Deel Speed – som stod i stil til selskapets stupbratte vekstkurve.

– Norge har en sterkt voksende startup-scene. For oss har det vært viktig å forstå de utfordringer norske oppstartsselskaper opplever. De siste ukene har vi blitt godt kjent med dette økosystemet, ikke minst takket være Släger som har gitt oss uvurderlig hjelp med sin kreative og strategiske rådgivning, sier Daniel Eisenberg som er leder for Deel sin ekspansjon i Norden, Sentral- og Øst-Europa.

Teamet i Släger, med Operation Lead Dona Meland i spissen, sier at det har vært svært inspirerende å jobbe med Deel.

– Det har vært utrolig gøy å få lov til å jobbe med et så spennende selskap som Deel. Her har vi fått muligheten til å bruke vår spisskompetanse, fra idéutvikling og strategisk rådgivning til effektiv distribusjon. Deel har gitt oss mye tillitt, krevd høyt tempo i all ledd og korte tidsfrister. Da liker vi oss aller best og vi får det beste ut av laget, sier Meland.

Powered by Labrador CMS