Sven Erik Hognestad gleder seg til nye utfordringer.

Sven Erik Hognestad er ny marketing manager i Dekode

– En bedrift jeg har beundret lenge på avstand.

Publisert

Hognestad kommer fra jobben som konsulent og prosjektleder i Frontkom. Nå er han klar for en ny hverdag i Dekode, som primært jobber med webdesign.

– Dekode er en bedrift jeg har beundret lenge på avstand, spesielt fordi de gjør mye solid arbeid for og med NGO’er. Det legger et ekstra lag med mening på en allerede meningsfull jobb. 

– Selv om det er i indirekte forstand, er en stor del av jobben min nå å bidra til at ideelle organisasjoner har det de trenger for å skaffe flere donasjoner og dermed hjelpe folk som trenger det, skriver Hognestad i et e-post-intervju med KOM24.

Han ser også på den nye jobben som en mulighet til å sette sin egen markedsføringsfilosofi på prøve.

Først å fremst skal han fortsette på markedsføringsarbeidet som Dekode allerede har satt i gang. 

Hognestad skal også snakke med så mange kunder som mulig, og forsøke å hjelpe dem på best mulig vis, både gjennom innholdet de lager og tjenestene de leverer.

– Så er det selvfølgelig å få kontroll på annonser, sosiale medier, blogg og slikt. Etterpå blir det å gjøre det samme for kundene våre. Det er kanskje det jeg gleder meg mest til, skriver han.

På spørsmål om hvilke utfordringer han ser fram til, svarer han følgende:

– Den største, men også morsomste og viktigste utfordringen blir å være med på å gjøre Dekode enda mer synlig og verdt å legge merke til. Det krever mye kreativitet og manuell innsats, men det er ikke lenger nok å gjøre en god jobb med ads og søkeord. 

– Men som sagt har Dekode gjort prima arbeid fra før, så det skal nok gå som smurt. Jeg er godt kjent med både byrålivet og webutvikling, så dette blir en videreføring av ting jeg har drevet med i mange år. Jeg har også jobbet en del med NGOs, men ikke like fokusert som jeg får muligheten til her.

Hillevi Røstad, som er CEO i Dekode, skriver at de også gleder seg til å få Hognestad med på laget.

– Han passer perfekt inn her og vil være en viktig del i å oppfylle visjonen vår om å skape meningsfulle resultater for både kunder og samfunn. Det at han kjenner både NGOs og bransjen vår godt gjør at han kan gå rett inn og gjøre en god jobb for oss fra start, skriver Røstad.

Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no

Powered by Labrador CMS