Dentsus faggruppe på Metaverse og Web 3.0: F.v. Anne Høiland, Geir Vikane, Inge Hofstad Kjeilen, Silje Ljødal, Paal Fure og Charlotte Halle Roppen

Dentsu satser fullt på Metaverse og Web 3 med egen faggruppe

Et av de store temaene i år er Metaverse og Web 3.0. Mange virksomheter og annonsører sliter med å forstå dette teknologiske mulighetsrommet og hvordan de skal forholde seg til det. Dette ønsker Dentsu nå å hjelpe til med.

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

Etter at Facebook skiftet navn til Meta på tampen av 2021 har interessen og fascinasjonen for Metaverse skutt fart. Selskapet sikter inn mot en tydelig posisjon innenfor dette området, og veldig mange av produktlanseringene deres som kommer i tiden fremover vil dreie seg rundt denne satsningen. Dette mener Paal Fure gjør det høyst relevant for norsk næringsliv å forholde seg til Metaverse allerede i dag.

– Selv om et Metaverse som er fullt utviklet nok ligger ganske mange år inn i fremtiden, ser vi allerede konturene av hvordan markedet endrer seg. Stadig flere aktører omfavner desentralisering, som ligger i hjertet av web 3.0 og Metaverse. Hvordan Meta vil forholde seg til dette, vil bli utrolig spennende å følge med på. Vi i Dentsu mener det ligger i vår rolle å bidra til et kunnskapsløft på dette området, derfor tar vi grep og danner en faggruppe som vil ha dette som fokusområde fremover, sier Fure i en pressemelding tirsdag.

Metaverse faggruppen vil først og fremst fokusere på å løfte kunnskap om temaet gjennom seminarer der norske bedrifter inviteres inn. Samtidig vil de også fungerer som en ressurs for alle Dentsu sine kunder som ønsker å vite mer om emnet og hvordan de bør forholde seg til dette i dag.

– For mange annonsører vil det ikke nødvendigvis være naturlig å gå inn i Metaverse. Vi mener det er uklokt å kaste seg på en bølge bare fordi noe snakkes mye om. Det viktigste utgangspunktet for adopsjon av all ny teknologi bør alltid være hvordan dette passer inn virksomhetens strategi og hvordan det kan bidra til økt konkurransekraft, sier innovasjonsdirektør Inge Hofstad Kjeilen, som er ansvarlig for faggruppen.

Først ut for faggruppen er et fullbooket seminar for norske bedrifter nå i juni om Metaverse og Web 3.0, der noen av bransjens fremste foredragsholdere er invitert inn fra både inn- og utland.

Powered by Labrador CMS