PwC styrker laget - henter designkompetanse fra EY
Håkon Smith blir designleder i PwC.
Denne artikkelen er over to år gammel.
Håkon Smith blir ny leder for design i PwC, opplyser selskapet om i en pressemelding.
– Gleder meg veldig til å jobbe med en av verdens største merkevarer. Noe av det jeg liker best ved PwC sin profil er balansen mellom styrke og varme, sier Smith som har jobbet som Creative Design Manager i EY de siste seks årene.
Han har designfaglig bakgrunn fra University of the Arts London og er særlig opptatt av helhetlig, stilrent design.
Markeds- og kommunikasjonsdirektør Rune Jevne Sjøhelle er glad for å få den nye designlederen med på laget.
– Håkon fremstår som en dyktig fagperson som er tydelig på å bruke design for å få frem det som er viktig strategisk. Vi er svært fornøyde med å ha kapret ham til denne viktige lederstillingen, sier Sjøhelle i meldingen.
Smith vil få ansvaret for å lede designteamet, og får også et faglig ansvar for designere på tvers i markeds- og kommunikasjonsavdelingen. Han vil også samarbeide med PwCs avdeling for tjenestedesign som leverer tjenester i konsulentmarkedet.
– Design er helt sentralt i PwC. Vi bruker det visuelle som et strategisk virkemiddel for å forsterke kommunikasjonen. Vi har også en leken, mangfoldig og samtidig distinkt grafisk profil – en verktøykasse som gir store muligheter for å lage god design. Jeg har vært i PwC nå i snart tre måneder, og er imponert over den sterke posisjonen det strategiske markeds- og kommunikasjonsarbeidet har i selskapet, både globalt og i Norge. Dette er forankret helt til toppledelsen. Det gjør det ekstremt givende og morsomt å jobbe her sammen med flinke kolleger, sier Sjøhelle.
Markeds- og kommunikasjonsavdelingen i PwC består i dag av nitten personer.
– Planen er å ansette enda flere til høsten. Vi går helhjertet inn med de beste folka, opplyser nestleder Nina Stabel i samme melding.
Smith starter i PwC 1.juli.