Nova Vista skal gjøre Henrik Ibsen enda mer kjent i utlandet
Skal gjøre en av tidenes mest kjente nordmenn enda mer kjent i utlandet.
Denne artikkelen er over to år gammel.
Silje Grønli, rådgiver og kundeansvarlig, sier det er stor stas å få jobbe med Det Norske Ibsenkompaniet og Kåre Conradi.
– For meg er dette en drømmekunde. I tillegg til å tilgjengeliggjøre Ibsen ytterligere for folk i vårt langstrakte land, skal vi også bistå med å bringe han ut i verden. Vi har fått ansvaret for å både spre det glade budskap på sosiale medier og på redaksjonell plass, sier hun i en pressemelding.
Nova Vista har fått oppdraget med å bistå Det Norske Ibsenkompaniet med å gjøre forfatteren og dramatikeren Henrik Ibsen mer tilgjengelig innen- og utenfor landets grenser.
Det Norske Ibsenkompaniet ble stiftet av Kåre Conradi, hvor en av målsetningene er å bruke Ibsen for å bygge bro mellom norske og utenlandske krefter.
– I Norge er Ibsen en sterk merkevare, og vi ser et stort potensial i å tenke internasjonalt. Vi har hentet inspirasjon fra The Royal Shakespeare Company og The Globe i London. Vi jobber nå med å lage et tilbud med Ibsen i sentrum rettet mot barn og unge. At Nova Vista nå skal hjelpe oss med å få ut budskapet nasjonalt og internasjonalt er vi veldig glade for, sier han i pressemeldingen.
Espen Hermansen, daglig leder i Nova Vista, sier han er veldig fornøyd med å få en spennende kunde som Det Norske Ibsenkompaniet i porteføljen.
– Det er selvsagt stas å få selveste Ibsen på kundelisten. Det er vel ikke så mange byråer som kan skryte av nettopp det?