PR-operatørene eneste norske vinner i DCA
FIFA 22 og Sonos sikret norsk heder.
Denne artikkelen er over to år gammel.
– Vi er utrolig stolte. Å gå helt til topps i to kategorier i denne prestisjefylte europeiske kåringen føles helt fantastisk, sier byråleder i PR-operatørene Petter Thorendahl i en pressemelding.
Digital Communication Awards er en årlig, prestisjefylt prisutdeling der de beste casene innen digital markedsføring i Europa hedres og premieres. I august ble det kjent at PR-operatørene var nominert i tre kategorier for arbeid gjort for Sonos og Electronic Arts.
– Å stikke av med seieren er en viktig anerkjennelse av at arbeidet vi leverer er på høyt, internasjonalt nivå, sier Thorendahl.
FIFA 22
Sammen med Electronic Arts vant PR-operatørene i «Short Clip» for prosjektet «Grimaces resulted in international honors ».
For å skape blest rundt kampanjen, produserte PR-operatørene en video av utdelingen av «End of an Era»-kortet til Christian Gauseth i FIFA 22.
Videoen førte til enorm spredning og mye oppmerksomhet i sosiale medier og i spillets community.
– Det har vært utrolig gøy å samarbeide med EA Sports og sammen følge kampanjens gode resultater, sier Thorendahl.
Sonos Christmas Activation PR-operatørene vant også i kategorien «Influencer Communications» for prosjektet «Sonos Christmas Activation».
Kampanjen ble bygget rundt en undersøkelse om nordmenns forhold til julefilmer og viktigheten av god filmlyd for å komme i julestemning.
Intim influensermiddag
Sammen med Sonos inviterte PR- operatørene til en intim influensermiddag hos matprofilen Julie Balas, bedre kjent som «Julies matblogg».
– Kampanjen førte til bred dekning i tradisjonelle medier, i tillegg ble den også veldig godt mottatt av gjestene på julemiddagen, sier Thorendahl, som har jobbet tett på prosjektet.
PR-operatørene var ikke det eneste norske byrået som var nominert under årets Digital Communication Awards, også JCP Prad ble hedret med nominasjon i klassen «Video series» for kampanjen «&#%!» for Imove.