DNB styrker kommunikasjonsteamet
DNB har ansatt Stål Ulvin Garberg som ny kommunikasjonsrådgiver med hovedansvar for Corporate Banking og DNB Markets og Edvard Arntzen Karijord som videojournalist.
Denne artikkelen er over to år gammel.
– Kundene våre har endret brukermønster. De er sjelden i bankfilialer, og møter oss nå oftere i digitale flater. Det stiller enda større krav til god kommunikasjon, både i media og våre egne kanaler. Derfor er vi glad for å få på plass to dyktige kollegaer med solid bakgrunn og unik kompetanse som vil bidra til å løfte oss, sier kommunikasjonsdirektør Vibeke Hansen i en pressemelding, fredag ettermiddag.
– Ekstremår
DNB er en av bedriftene i Norge som blir hyppigst sitert i mediene og det er stor etterspørsel etter bankens eksperter. De siste årene har kommunikasjonsavdelingen i DNB også satset stort på å bygge opp en egen redaksjon for innholdsproduksjon med video som et viktig virkemiddel.
– Vi legger bak oss et ekstremår, og aldri har det vært større etterspørsel etter økonomisk innsikt og analyser om økonomi. I løpet av det siste året har vi fått inn enormt mange mediehenvendelser. VI har også økt produksjonen av eget innhold betydelig. Derfor har vi sett et behov for å få inn nye ressurser i teamet, sier Hansen i pressemeldingen.
Erfaren kommunikasjonsrådgiver
Stål Ulvin Garberg begynner som ny kommunikasjonsrådgiver med ansvar for Corporate Banking og DNB Markets. Han har sin første arbeidsdag etter påske 6. april. Stål kommer fra stillingen som seniorrådgiver i PR-byrået Corporate Communications, og har også bakgrunn fra MSL Group. Han er siviløkonom fra NHH og journalist fra journalisthøyskolen i Oslo.
Edvard Arntzen Karijord er ansatt som ny videojournalist og innholdsprodusent i kommunikasjonsavdelingen i DNB. Han har allerede tiltrådt i stillingen, og har i disse dager travelt opptatt med å lage innhold til den digitale storsatsningen «DNB Invest».