DNB får prisen for å ha vært en pioner i faget helt siden digitale og sosiale kanaler begynte å gjøre seg gjeldende innen salg og kundebehandling, her representert ved Connie Adelina Lunde og Levy Try i DNB Ung.

DNB stakk av med æresprisen under årets Performance Awards

Publicis Starcom stakk av med flest priser under kveldens prisutdeling.

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

Styret i INMA har talt og i år er det DNB som mottar den gjeve æresprisen.

Æresprisen deles ut til en person eller bedrift som har betydd mye for fagområdet performance marketing den siste tiden, og/eller er til stor inspirasjon for resten av bransjen med sitt arbeide, engasjement eller innflytelse på utviklingen av fagområdet i Norge.

Performance Awards-vinnere 2022

LEAD PERFORMANCE

GULL: Hyper «Åge fra HG» for Håndverksgruppen

SØLV: INEVO «Fulle senter før åpning ved hjelp av leads» for FITNESS GROUP NORDIC AS (EVO FITNESS)

DIPLOM: DNB «Ditt økonomiske DNA»

DIPLOM: Morgenstern «SpareBank 1 – Refinansiering» for SpareBank 1

DIPLOM: MediaCom Norway «Effektiv leadsgenerering med AdCloud» for SpareBank 1

PERFROMANCE INNOVATION

GULL: DNB «Ditt økonomiske DNA»

DIPLOM: Publicis Starcom «Riktig dekning, riktig frekvens, i riktige kanaler, til riktig budsjett» for Tine

DIPLOM: Publicis Starcom «Ruter tar opplevelsene tilbake» for Ruter

DIPLOM: TRY «Easee: Elektrisk relevans» for Easee

PERFROMANCE THAT MATTERS

GULL: DNB «Ditt økonomiske DNA»

GULL: Publicis Starcom «Julegryta 2021» for Frelsesarmeen

SØLV: Publicis Starcom / Publicis Kitchen «Ta det rolig» for Av og Til

BRONSE: Atyp «Tusen spørsmål til de tusen hjem» for Bufdir

DIPLOM: Trigger Oslo «Skolekravet med KIWI» for KIWI Minipris

DIPLOM: Yellow Banana «Alle skal med» for Mental Helse Ungdom

OFFLINE PERFROMANCE

GULL: Publicis Starcom «Cheesy Cheeeese» for Burger King

SØLV: Publicis Starcom «Automagisk julehandel» for Nille

SØLV: Publicis Starcom «Smaken av Verden» for Maarud

BRONSE: RED dentsu X «Markedsleder og salgsvekst med innhold på egen nettside» for Bohus

ONLINE PERFROMANCE

GULL: RED dentsu X «Kraftig vekst med rett kombinasjon av mental og fysisk tilgjengelighet» for Strim

BRONSE: Morgenstern «SpareBank 1 – Refinansiering» for SpareBank 1

DIPLOM: OMD «Sakte men sikkert mot nye høyder» for Telenor Fixed & TV

DIPLOM: Precis Digital «Farmasiet - Smør deg mann» for Farmasiet

DIPLOM: Fullstakk «Fleks: Vekstmetode og resultater» for Fleks

BEST BRUK AV DATA

GULL: RED dentsu X «Kraftig vekst med rett kombinasjon av mental og fysisk tilgjengelighet» for Strim

SØLV: s360 Norge «Fjellsports bruk av markeds- og forretningsdata til å maksimere ROI, kundeopplevelse og prosesser» for Fjellsport

BRONSE: OMD «No Cookies? No Sweat» Renault

PERFORMANCE TALENT

Vinneren er AnneKathinka Tellefsen Opsahl, Spesialist i Data & Innsikt i Synlighet

- DNB er en ringrev i faget og en aktør som mange både ser til og ser opp til, sier juryen i sin begrunnelse.

– De har vært en pioner i faget helt siden digitale og sosiale kanaler begynte å gjøre seg gjeldende innen salg og kundebehandling. Med en egen enhet for e-business kickstartet aktøren et fokus på effekt av digitalt salg gjennom egne nettsider og sosiale medier; et arbeid som dannet grunnlaget for det som i dag er et rikholdig fagmiljø som gang på gang viser dokumentert effekt av arbeidet sitt og lar effekt og data være grunnlaget for kommende arbeid.....

- At folkene som jobber i denne banken også er svært gode på å dele av sin innsikt og sin måte å jobbe på, bidrar ytterligere til at de får denne prisen - siden æresprisen også tillegger nettopp kunnskapsdeling stor verdi, sier de i sin uttalelse.

Til sammen ble det delt ut 16 metall under kveldens prisutdeling og det var Publicis Starcom som tronet høyest med hele to gull, tre sølv og to diplomer.

Deretter kommer RED dentsu X som stakk av med to gull og to bronser, mens DNB tar to gull, to diplomer i tillegg til den gjeve æresprisen.

– Først av alt gratulerer til alle som har vært involvert i en eller annen variant i årets vinnerjobber, og til årets unge talent AnneKathinka og DnB. Hensikten med denne konkurransen er å inspirere til bruk av teknologi for å skape solide og dokumenterbare resultater av de investeringene som legges ned i marketing. Og det har denne gjengen virkelig vist at de klarer! En skikkelig inspirasjon til alle andre, sier Camilla Grund, daglig leder i INMA som er ansvarlig for konkurransen.

Powered by Labrador CMS