DNB stakk av med æresprisen under årets Performance Awards
Publicis Starcom stakk av med flest priser under kveldens prisutdeling.
Denne artikkelen er over to år gammel.
Styret i INMA har talt og i år er det DNB som mottar den gjeve æresprisen.
Æresprisen deles ut til en person eller bedrift som har betydd mye for fagområdet performance marketing den siste tiden, og/eller er til stor inspirasjon for resten av bransjen med sitt arbeide, engasjement eller innflytelse på utviklingen av fagområdet i Norge.
- DNB er en ringrev i faget og en aktør som mange både ser til og ser opp til, sier juryen i sin begrunnelse.
– De har vært en pioner i faget helt siden digitale og sosiale kanaler begynte å gjøre seg gjeldende innen salg og kundebehandling. Med en egen enhet for e-business kickstartet aktøren et fokus på effekt av digitalt salg gjennom egne nettsider og sosiale medier; et arbeid som dannet grunnlaget for det som i dag er et rikholdig fagmiljø som gang på gang viser dokumentert effekt av arbeidet sitt og lar effekt og data være grunnlaget for kommende arbeid.....
- At folkene som jobber i denne banken også er svært gode på å dele av sin innsikt og sin måte å jobbe på, bidrar ytterligere til at de får denne prisen - siden æresprisen også tillegger nettopp kunnskapsdeling stor verdi, sier de i sin uttalelse.
Til sammen ble det delt ut 16 metall under kveldens prisutdeling og det var Publicis Starcom som tronet høyest med hele to gull, tre sølv og to diplomer.
Deretter kommer RED dentsu X som stakk av med to gull og to bronser, mens DNB tar to gull, to diplomer i tillegg til den gjeve æresprisen.
– Først av alt gratulerer til alle som har vært involvert i en eller annen variant i årets vinnerjobber, og til årets unge talent AnneKathinka og DnB. Hensikten med denne konkurransen er å inspirere til bruk av teknologi for å skape solide og dokumenterbare resultater av de investeringene som legges ned i marketing. Og det har denne gjengen virkelig vist at de klarer! En skikkelig inspirasjon til alle andre, sier Camilla Grund, daglig leder i INMA som er ansvarlig for konkurransen.