Martin Henriksen (t.v.) er DOGAs nye leder for kommunikasjon og priser. Her sammen med Tor Inge Hjemdal, administrerende direktør for DOGA.
Martin Henriksen (t.v.) er DOGAs nye leder for kommunikasjon og priser. Her sammen med Tor Inge Hjemdal, administrerende direktør for DOGA.

DOGA henter inn tidligere politiker som ny kom-sjef

Skal lede kommunikasjonsarbeidet og styrke DOGAs profil.

Publisert Sist oppdatert

DOGA (Stiftelsen Design og Arkitektur Norge) hjelper aktører i det offentlige og næringslivet å finne nye, grønne og lønnsomme løsninger ved å bruke metoder fra design- og arkitekturfagene, tidlig i innovasjonsprosessen.

5. august startet Martin Henriksen, med lang fartstid fra politikken og Hurtigruten, som ny leder for kommunikasjon i stiftelsen. 

Han skal også jobbe med samfunnskontakt, i tillegg til å ha ansvar for DOGAs priser, blant annet DOGA-merket for design og arkitektur.

    – Skal Norge lykkes med å nå store samfunnsmål, for eksempel innen klima og inkludering, må vi våge å tenke nytt på tvers av bransjer og sektorer. Her har DOGA, med design- og arkitekturtenking i spissen, store ambisjoner, sier administrerende direktør Tor Inge Hjemdal i en pressemelding. 

    – Vi er glade for å få Martin og hans erfaring med på laget for å synliggjøre DOGA som samfunnsaktør, fortsetter han.

    Henriksen har tidligere hatt roller som stortingsrepresentant, AUF-leder og leder for samfunnskontakt i Hurtigruten.

    – Det kanskje ikke mange som tenker at design og arkitektur kan bidra til lavere frafall i skolen eller klimakutt i kommunene, men DOGA er kort sagt en katalysator for å gi samfunnet innovative og bærekraftige løsninger på en rekke utfordringer. Å få bidra til å profilere dette arbeidet og løfte design- og arkitekturfagene føles meningsfullt og gøy, sier Henriksen.

Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no

Powered by Labrador CMS