Zeshan Idris som etablerte Nora Creatives, lanserer kommunikasjonsselskapet «Døgn», og har hentet inn Rebecca Goodchild fra Horn & Co.

Innholds- og produksjonsbyrået Nora Creatives skifter navn til «Døgn»

– Nå tar vi steget videre og blir et komplett kommunikasjonsselskap, sier selskapets daglige leder, Zeshan Idris.

Publisert

Gründer Zeshan Idris møter 2023 med et nytt, kreativt kommunikasjonskollektiv. Med Rebecca Goodchild som partner, tar han med seg innholds- og produksjonsselskapet Nora Creatives, og bygger på med ytterligere kompetanse under navnet «Døgn».

– De siste 2,5 årene har vi bygget et fullverdig innholds- og produksjonsbyrå. Nå tar vi steget videre og blir et komplett kommunikasjonsselskap, sier Zeshan Idris, i en pressemelding.

Han er daglige leder i selskapet som foreløpig teller seks ansatte, og beskriver kommunikasjonskollektivet som en mangfoldig sammensetning. Dette mener han legger grunnlaget for å kunne skape kommunikasjon som resonnerer med hele befolkningen.

– Menneskene som danner Døgn gjør at vi kan skape kommunikasjon som treffer bredere, og forhåpentligvis tilføre et perspektiv som ofte mangler i vår bransje. Akkurat som døgnet, jobber vi sirkulært og helhetlig, derav navnet. Vi har som mål å skape kommunikasjon som resonnerer og speiler samfunnet, og fortelle de historiene som til nå har holdt seg i skyggen.

Døgn utvider med kompetanse innen PR, strategi, reklame og profilmanagement. For å lede selskapets PR- og strategiavdeling har Døgn hentet inn Rebecca Goodchild.

– Rebecca og jeg møttes helt tilfeldig, og noen ganger er det bare «Meant to be». Når vi nå går mot å bli et fullverdig kommunikasjonsselskap, er hun den absolutt beste å ha med på laget. Hun har gjort dette før med suksess, men kommer inn med en sult og driv som om det var første gang, sier Idris.

I januar 2021 ble det kjent at Goodchild gikk til Horn & Co, etter at hun la ned sitt eget byrå, Teige & Goodchild.

– Tanken var aldri at oppholdet i Horn & Co skulle være kortvarig. Men jeg føyer meg i rekken med sitatet «dette var en mulighet jeg ikke kunne si nei til». Zeshan er en visjonær og jeg en strateg. Sammen med de svært dyktige menneskene som blir med i Døgn, kommer vi til å bli et friskt pust i en ellers temmelig homogen bransje, sier Goodchild.

Powered by Labrador CMS