Finn.no og Polaris avslutter lukrativt samarbeid
Denne artikkelen er over to år gammel.
- Ja, vi kunne tenke oss å fortsette, men det ønsket ikke Finn, så da må vi ta det ad notam og se på hvordan vi skal løse dette, sier konsernsjef Per Axel Koch i Polaris Media til Kampanje.
Nettavisen skriver at samarbeidet mellom Finn.no og Polaris Media blir avsluttet til nyttår, etter ønske fra Finn.no selv.
Samarbeidet har vært av stor verdi for Polaris Media og i 2021 stod digitale annonseinntekter fra Finn.no for 62 av 350 millioner kroner for Polaris Media. Netto satt selskapet igjen med 27 millioner kroner etter at Finn.no har tatt sin andel.
– Vi ønsker å betjene kundene direkte med alle våre produkter. Det er hovedmodellen vår i resten landet også, Men Polaris Media har vært ett unntak og nå ønsket vi ikke å forlenge den avtalen. Det var ikke noen annen motivasjon enn som så, sier administrerende direktør i Finn.no, Eddie Sjølie til Kampanje.