Egil Thompson begynner i Leidar
Henter Avinors markeds- og kommunikasjonsdirektør.
Denne artikkelen er over to år gammel.
Avinors markeds- og kommunikasjonsdirektør Egil Thompson begynner i Leidar.
Det opplyses om i en pressemelding fra byrået.
– Dette er en strålende dag for oss! Egil har utført krevende kommunikasjonsoppgaver på toppen av norsk nærings- og samfunnsliv i mange år. Det er et skikkelig løft for Leidar når han velger å begynne hos oss, sier Per Bjørkum, daglig leder i Leidar Norge i meldingen.
Thompson skal lede avdelingen for Strategisk Kommunikasjon, som bistår norske og utenlandske bedrifter og organisasjoner med kommunikasjonsoppgaver. Det er planlagt for vekst og flere ansettelser i det neste halvåret.
– Nå har jeg hatt det helhetlige ansvaret for kommunikasjon og merkevare i to store virksomheter i drøyt 20 år. Jeg har jobbet med alle sider av kommunikasjonsfaget, både strategisk og operativt. Nå gleder jeg meg til å dele mine erfaringer med andre, bli kjent med mange nye bransjer, være med å utvikle Leidar og selv bli utfordret, sier Thompson i meldingen.
Tidligere har han vært konserndirektør for Kommunikasjon og marked i Avinor i ni år, og har hatt ansvaret for utvikling av områdene kommunikasjon, markedsføring og merkevare, interessentdialog og bærekraft.
Inntil nylig har han også hatt ansvar for Avinors kommersielle inntjening, og sørget for å balansere forholdet mellom inntjening og passasjeropplevelser. Før Avinor hadde Thompson kommunikasjonsvaret i Storebrand i 12 år. I tillegg har han vært journalist i NTB og redaksjonsleder i Aftenposten.
Thompson begynner i Leidar 1. november.