Teamet fra Narrativ som har jobbet med Oris er Aleksander Knudsen (f.v.), Aleksander Rebaudo, Johanne Koivunen Hoff og Kristina Henrichsen.

Narrativ kan smile over nytt samarbeid – har totalrenovert tannlegekjeden Oris Dental

Har gjennomført en omprofilering der tilbakemeldingene fra kunder- og pasienter har stått sentralt.

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

Med 83 klinikker er Oris Dental på seks år blitt Norges største tannlegekjede, og sikter seg nå inn på utvidelse til de europeiske markedene.

– Med denne veksten hadde vi behov for en ny, helhetlig profilendring som ikke bare gikk på det visuelle, men også det innholdsmessige og det markedsstrategiske, sier CMO i Oris Dental Therese Nøst i en medling.

Kjeden har tidligere samarbeidet med Narrativ, og byrået ble derfor en naturlig sparringspartner.

– Men det ble fort en totalleverandør og samarbeidspartner på alt vi trengte for å bygge profilen slik vi ønsket. I videreutviklingen av vår profil har Narrativ blitt en naturlig forlengelse og berikelse av vårt markedsteam.

Kreativ leder i Narrativ Johanne Koivunen Hoff, forteller at det ligger godt forarbeid og tillitsbygging over tid bak dette samarbeidet.

Oris Dental har fått ny merkevareprofil av Narrativ.

– Vi er glade for den langsiktige avtalen vi har inngått med Oris Dental og ser frem til å ta fatt på de enormt ambisiøse planene de har på både egne og pasientenes vegne.

Narrativ skal bistå med strategisk rådgivning, merkevareutvikling og løpende produksjon av film, foto, grafisk og tekst for kjeden. Utviklingen begynte i vinter og ble denne uken lansert i form av en ny visuell profil med nye budskap og merkevareuttrykk.

Nettsiden og øvrig innhold har gjennomgått en total makeover for å sikre at selskapet kommuniserer de gode verdiene sine på en måte publikum også forstår.

– Jeg er gjerne den første til å innrømme at tannhelsebransjen har lang tradisjon for å snakke et språk det kan være vanskelig for andre enn oss å forstå. Som profesjonsutøvere har vi nok lenge vært bedre på fagteknikk enn kommunikasjon, sier direktør og tannlege i Oris Dental, Eirik Aasland Salvesen.

Og legger til:

– Sånn har vi innsett at det ikke kan være i moderne tannhelsepraksis, derfor tok vi grep og gikk for en omprofilering der tilbakemeldingene fra kunder- og pasienter har stått sentralt.

Han sier samarbeidet handler om mye mer enn farger og fine slogans.

– Jeg er utrolig fornøyd med - og stolt av den nye merkevareprofilen som nå skal kommunisere hvem vi er både utad og innad. Prosessen vi har vært igjennom det siste halvåret har ikke bare vært en visuell oppussing, men bidratt til å definere oss som virksomhet.

Powered by Labrador CMS