– Veksten er et resultat av langsiktig og strategisk arbeid
– Vi er stolte over å ha bidratt til å løfte norsk mote og design ut til verden.
– Gjennom eget nettverk og solid støtte i fra Utenriksdepartementet og vårt kommunikasjonsbyrå over flere år, Patriksson, har vi klart å tiltrekke noen av verdens største medietitler til Oslo og Vestlandet, for å få oppleve noe av det beste innen norsk design, forteller Elin O. Carlsen, CEO i Oslo Runway i en pressemelding.
Oslo Runway, Norges viktigste visningsarena for norske designere og mote- og livsstilmerker, viser til økning i både omfang og anerkjennelse.
ORW24 gikk av stabelen i slutten av august, og gjennomførte den største sesongen hittil. For første gang var det så mange som 34 merker på det offisielle programmet. Antall internasjonale gjester i Oslo var 32 personer, fra pressetitler som Forbes, ELLE Japan og Belgia, Vogue Italia og Scandinavia, Hypebeast, Schön Magazine, Scandinavian Mind og flere, sammenlignet med 20 gjester i 2023.
Dette førte med seg en økt rekkevidde på 16 prosent målt i månedlige, unike lesere- oppå fjorårets allerede fantastiske rekkeviddevekst på 46 prosent.
– Vi er utrolig stolte over at internasjonal presse, i år igjen, viser økt interesse for norsk design- og Oslo som en europeisk kulturby du ikke vil gå glipp av, sier Carlsen.
Samtlige av visningene og eventene på programmet ble avholdt på noen av Oslos mest velkjente steder– blant annet Grand Hotel, Munchmuseet, Ambassaden, Jakob kirke og Byens tak.
– Veksten i medieomtale i 2024 er et resultat av langsiktig og strategisk arbeid, og vi er stolte over å ha bidratt til å løfte norsk mote og design ut til verden. Gjennom tett samarbeid med Oslo Runway og vårt globale nettverk, har vi skapt medieomtale der norsk design får skinneog det er inspirerende å se den økende interessen fra internasjonale medier og bransjeaktører, sier Maria Aasen, Managing Director i Patriksson Norge.
Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no