Hatting kvitter seg med urfolk-inspirert maskot
Høvding-navnet på serien med pølse- og hamburgerbrød beholdes.
Denne artikkelen er over to år gammel.
Hatting har fått nytt design på sin serie med pølse- og hamburgerbrød, opplyses det om fra produsenten. Tidligere har «Høvding»-serien vært markedsført med bilder inspirert av det amerikansk urfolket.
- Opprinnelig var Høvding og Chicago to ulike måter å skape en kobling til amerikansk kultur og fast food på. Samtidig er Høvding-serien en familiefavoritt med produkter som egner seg perfekt for barnefamilier og festlige lag. Dette har ikke vært godt nok gjenspeilet i designet – inntil nå, sier Hattings markedssjef Elin Renbjør i en melding.
På Hattings nettsider står det at koblingen mot Amerika er beholdt for Chicago-produktene gjennom illustrasjoner av «Hamburgerbrødet» og «Pølsebrødet» på en amerikansk diner.
Høvding-navnet er ikke endret, og markedssjefen sier at det er fordi undersøkelser viser at Høvding og Chicago er «sterke merkenavn forbrukere har et nært forhold til».
Det nye designet er utviklet i samarbeid med designerne Rikke Hatlo og Anna Ducros i Dinamo. I tillegg til Renbjør har markeds- og innovasjonsdirektør Aina Hagen ledet prosjektet fra Hatting sin side. Figurene er tegnet av illustratør Frode Skaren i byHands.
- Det har vært veldig artig å få være med å skape dette illustrasjonsuniverset. Jeg har alltid vært glad i å gi liv og personlighet til objekter. Karakterene «Pølsebrødet» og «Hamburgerbrødet» er to gode venner med humør og glimt i øyet som er plassert i ulike omgivelser og naturlige brukssituasjoner der de veksler på å ha hoved- og birollen, sier Frode Skaren i meldingen.