Elkjøp henter Stian Giskeødegård fra Google
Blir ny Brand & Marketing Director i Elkjøp Nordic.
Denne artikkelen er over to år gammel.
– For en som allerede er over snittet interessert i elektronikk og teknologi blir dette utrolig gøy! Jeg gleder meg veldig til å bli en del av den høykompetente gjengen i Elkjøp og være med på å aktivere og utvikle Elkjøp-brandet videre på tvers av Norden, sier Stian Giskeødegård i en pressemelding tirsdag.
Han forlater Google til fordel for Elkjøp Nordic og rollen som Brand & Marketing Director.
Med over 20 års ledererfaring fra medie- reklame og teknologiselskaper, sist som Country Lead for Google Marketing Platform i Norge, er Giskeødegård høyaktuell i sin nye jobb. Chief Brand & Digital Officer i Elkjøp Nordic, Morten Syversen er godt fornøyd med signeringen.
– I Stian får vi akkurat den kombinasjonen av erfaring, kompetanse og personlighet vi søker. Hans faglige tyngde og personlige engasjement for teknologi og digitalisering blir et viktig tilskudd for oss og veien videre, sier Syversen i samme melding.
Lanserer nytt brand
For noen måneder siden tok Publicis over den nordiske reklamekontoen til Elkjøp. Nå møter Giskeødegård igjen gamle kolleger fra sine år i samme byråkonsern, og sammen skal de lansere Elkjøps nye brandplattform.
– I en verden som nå digitaliseres enda raskere enn før er det utfordrende å henge med for mange. Elkjøps viktigste jobb er derfor å være tilgjengelig for kunden, forstå behov og finne løsninger som passer. Med vår nye kommunikasjonsplattform skal vi bli enda tydeligere på akkurat dette, hvor vi setter medarbeiderne våre og kompetansen deres i sentrum.
Den nye brandkommunikasjonen går på lufta i hele Norden denne våren.
– Teamet har gjort en fantastisk jobb med den nye kommunikasjonsplattformen. Nå skal vi lansere, og sammen videreutvikle et allerede sterkt brand. Jeg gleder meg til å starte på reisen med å definere hva moderne markedsføring skal være for Elkjøp og å utnytte alle mulighetene som ligger foran oss, avslutter Giskeødegård, som fra 1. juni blir ansvarlig for merkevarebygging og reklame i hele Norden.