– Et viktig mål for kommunikasjonsteamet vil være å åpne øynene til de som eier ulike typer betongkonstruksjoner og si til dem at de ikke lenger trenger å ta på seg en masse risiko.

Stian Thorsrud går fra Siemens – blir ny kommunikasjons- og markedsdirektør i Elop

Målet er å bygge enkel, men effektiv kommunikasjon som skaper forretning.

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

Elop Group henter inn Stian Thorsrud som kommunikasjons- og markedsdirektør.

Det melder selskapet i en pressemelding.

– Gjennom hele min karriere har jeg fortalt historier på ulike måter. Nå gleder jeg meg til å begynne å fortelle historien om Elop, og å ta fatt på denne nye utfordringen i det jeg tror har potensialet til å bli en ny norsk såkalt enhjørning, sier Thorsrud i pressemeldingen.

Han kommer fra rollen som kommunikasjonsdirektør i Siemens og Siemens Energy, der han har jobbet siden 2014. Før dette har han vært journalist iblant annet Finansavisen og økonomibladet Dine Penger.

Thorsrud vil få ansvar for å utvikle en global strategi og gjennomføre konkrete kampanjer som skal posisjonere selskapet som har utviklet verdens første rullende betongskanner basert på ultralyd.

Målet er å bygge enkel, men effektiv kommunikasjon som skaper forretning.

– Et viktig mål for kommunikasjonsteamet vil være å åpne øynene til de som eier ulike typer betongkonstruksjoner og si til dem at de ikke lenger trenger å ta på seg en masse risiko når de tar over nye betongkonstruksjoner fra sine leverandører. Både kostnader, sikkerhet og ikke minst omdømmerisiko, fortsetter han.

– Jeg er veldig glad for å få inn Stian i Elop-teamet og ledergruppen min. Jeg tror at smart kommunikasjon vil være en viktig del av selskapets fremtidige suksess. Stians erfaring fra Siemens og som tidligere journalist er høyst relevant for Elop. Han vil spille en nøkkelrolle i posisjoneringen av selskapet både internasjonalt og i Norge, sier Øivind Horpestad, administrerende direktør og nest største aksjonær i Elop.

Powered by Labrador CMS