Schjærven henter unge talenter for å bli utfordret
Styrker kompetansen innen blant annet TikTok, YouTube og podkast.
Denne artikkelen er over to år gammel.
– Det er utrolig inspirerende å få inn perspektivene fra de alle yngste talentene, og se hvordan de utfordrer oss med ny og kanskje overraskende kunnskap om de kreative mulighetene i de ulike flatene, sier leder for kreativ avdeling i Schjærven, Nanna Haggstrøm i en pressemelding.
De siste ukene har fem unge talenter sjekket inn hos Schjærven med kompetanse innen design, tekst, TikTok, YouTube, podkast og SEO.
– Nyansettelsene styrker det allerede sterke content-teamet vi har bygget opp i Schjærven gjennom flere år, forteller Petter Brenna Rian, som er fagansvarlig for innholdsproduksjon.
En sprek tilnærming i reklamebransjen
De nyansatte talentene er håndplukket basert på sterk digital kompetanse, kanal kreativitet og engasjement for historiefortelling på ulike flater.
– Rekrutteringen handler om å øke kapasiteten til både eksisterende og nye kunder, sier byråleder Stein Bostad.
Av nye kundeforhold, nevner han Fjord Line, Bjørklund, Havila Kystruten, Elektroimportøren, Floriss, Elden Advokatfirma og Eiendomsmegler Krogsveen.
Schjærven styrker laget med Kathrine Skjærum, Kasper Bugge Kaspersen, Tilde Garmager, Hannah Andersen og Emilie Slattum Martinsen.
– Vi i Schjærven gleder oss til å utfordre kundene med et enda større arsenal av digital nytenkning, sier Brenna Rian.
- Kathrine Skjærum er 23 år, og har tidligere skrevet for Mer av Oslo hvor hun bygde TikTok kanalen deres til stor suksess.
- Kasper Bugge Kaspersen er også̊ 23 år, og driver en egen YouTube-kanal, lager musikk og har utgitt podkaster.
- Tilde Garmager er 26 år og kommer fra festival og musikkbyrået Sky Agency, hvor hun jobbet som grafisk designer.
- Hannah Andersen er 21 år og kommer fra Noroff. Hannah studerer grafisk design og har imponert flere av oss med sin innholdsrike portfolio.
- Emilie Slattum Martinsen er 23 år, utdannet grafisk designer fra Westerdals, og kommer fra digitalbyrået Netspire.
– Ved å fylle på med unge talenter, så opprettholder en 60 år gammel bedrift en ung og sprek tilnærming i reklamebransjen under mottoet salg kan kjøpes, avslutter Bostad.