Marius Holst stikker av med fire Gullbranson
Vinner i kategoriene beste musikk, nettfilm, regissør og samfunn/ ikke-kommersiell.
Denne artikkelen er over to år gammel.
Torsdag kveld samlet Gullbranson til fest på Parkteateret i Oslo. Gullbransonprisen er norsk reklamefilmbransjen egen fagprisutdeling.
Navnet er inspirert av regissøren Johan Gullbranson som har vunnet i Cannes Lion hele 19 ganger tidligere.
I motsetning til mange andre prisutdelinger, er det kun én vinner i hver kategori.
– Vi deler ikke ut ulike typer metaller eller diplomer. Det er kun én vinner i de ulike kategoriene, utenom fagpris produksjon, der er det to vinnere, forteller Erik Schøien i Pravda, til KOM24.
Det har heller ikke vært annonsert noen shortlist i forkant av utdelingen.
Dette er vinnerne av Gullbranson 2021:
- Beste Animasjonsfilm:
Gimpville med «Nidar julemarsipan» for Nidar og POL
- Beste bruk av musikk:
Marius Holst med «Alle øyeblikk teller» for Helsedirektoratet og Per Høj
Denne prisen er lansert i år og premierer produsent og produksjonsselskap.
- Beste Musikkvideo:
Kasper Häggstrøm med «Corner of my Sky» for Kelly Lee Owens
- Beste Nettfilm:
Marius Holst og Fantefilm med «Piken med svovelstikkene» for Redd Barna og POL
- Beste Promo:
Einar film Drama med «Delete me promo» for Viaplay og Einar film
- Beste Regissør:
Marius Holst med «Alle øyeblikk teller» for Helsedirektoratet og Per Høj
- Beste Reklamefilm:
Matias og Mathias og Bacon med «Make Christmas great again” for Posten og POL
- Beste Visuelle Effekt:
Gimpville AS og Motion Blur med «Teddy gets left behind” for Flytoget og Anorak
- Samfunn/ ikke-kommersiell:
Marius Holst og Fantefilm med «Alle øyeblikk teller» for Helsedirektoratet og Per Høj
- Nye Talenter:
Jarand Herdal med «Blenda» for Orkla og TRY
- Fagpris produksjon: (Vinnerne er uthevet i fet skrift):
Produksjonsdesigner Sunniva Rostad med «Make Christmas great again» for Posten og POL.
Prod.ass Kim Rune Gulland med «DNB PENSJON» for DNB Ung og TRY.
Produksjonsdesigner Astrid Astrup med «Alle øyeblikk teller» for Helsedirektoratet og Per Høj.
Lysmester Levi Gawron med «FARRIS Dans» for FARRIS og TRY.
Fagprisene deles ut til en fagperson, faggruppe eller selskap som Gullbransonjuryen mener har utmerket seg på særlig måte innen sitt fagfelt på produksjonen eller under postproduksjonen.
- Fagpris postproduksjon:
Klipper Patrick Larsgaard med «Haaland» for Norsk Tipping og TRY
Klipper Erik Treiman med «Oslo Moves» for Visit OSLO og Mr. H
Colorist Didrik Bråthen med «NRF» for Norsk Revmatiker Forbund og Heisholt