Juryen skriver blant annet at «Det er en unik og god rekrutteringskampanje og et selskap som kan være stolt av sine gode ambassadører.» i sin begrunnelse for å gi Norconsult prisen.

Norconsult vant kommunikasjons­pris for egen serie

Nå lover selskapet en sesong nummer to.

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

– Det er mange som er ute etter de samme kloke hodene, og ved å by på oss selv og vise litt andre sider enn det som kommer frem i en mer konvensjonell bedriftspresentasjon, håper vi å inspirere flere, både unge og mer seniorer, til å søke seg til Norconsult, sier Hege Njå Bjørkmann, direktør for kommunikasjon og merkevare i Norconsult i en pressemelding.

Norconsults dokumentarserie «Rådgiverne» fra 2021 vant prisen «Beste digitale kampanje» under Europower Communications Conference på onsdag.

Juryen skriver blant annet at «Det er en unik og god rekrutteringskampanje og et selskap som kan være stolt av sine gode ambassadører.» i sin begrunnelse for å gi Norconsult prisen.

Med rekrutteringskampanjen «Rådgiverne» ønsket Norconsult å presentere selskapet på en litt annerledes måte.

Serien hadde over 350 000 visninger. Profilene fra «Rådgiverne» ble i tillegg brukt i forskjellig type promotering i etterkant, alt fra intervjuer til representanter for Norconsult på stands.

I tillegg til økt interesse for Norconsult som arbeidsgiver og en enorm økning i besøkende på nettsidene, førte den også med seg en intern stolthet og følelse av fellesskap blant medarbeiderne.

Norconsult er i disse dager i ferd med å spille inn andre sesong av Rådgiverne sammen med Plan B.

- Vi er allerede i gang med å planlegge sesong to som kommer til høsten, der skal vi bli kjent med enda flere medarbeidere og nye fag. Flere av de kjente personlighetene fra forrige sesong kommer tilbake til høsten, samtidig som vi kommer til å møte flere nye Norconsultere denne gang, lover Bjørkmann.

Powered by Labrador CMS