Gurli Høeg Ulverud blir kommunikasjonssjef i IKEA Norge
Går fra Møller Mobility Group til IKEA.
Etter nesten tre og et halvt år i jobben, forlater Gurli Høeg Ulverud rollen som kommunikasjonssjef i Møller Mobility Group.
Den 1. mars starter hun i ny jobb som kommunikasjonssjef i IKEA Norge. Det var Bilnytt som omtalte saken først.
– Jeg har alltid hatt et godt inntrykk av Ikea. Virksomheten har en sterk kultur, en tydelig visjon og gode verdier. Jeg har også mange gode minner derfra som kunde. Da jeg var 12 år og flyttet til Frankrike med moren min, utstyrte vi nesten hele leiligheten med møbler fra Ikea, skriver Gurli Møller Ulverud i en e-post til KOM24.
– Det å besøke IKEA i Paris ble en slags trygg havn og nær-Norge opplevelse for en som savnet hjemlandet sitt. Siden har jeg, som svært mange andre, besøkt IKEA en rekke ganger, for å oppgradere hjemmet i takt med livssituasjon og familiens behov, fortsetter hun.
Ulverud ser fram til å jobbe med kommunikasjon for det hun omtaler som en sterk merkevare, og i en kontekst med et stort mangfold blant ansatte og kunder.
– Jeg gleder meg også til å komme til et større kommunikasjonsmiljø, dette er noe jeg har savnet.
I Møller har hun hatt et bredt ansvar både for intern og ekstern kommunikasjon både for konsern og forhandlerkjeden Møller Bil.
I IKEA skal hun ha et ekstra fokus på å utvikle og lede det strategiske kommunikasjonsarbeidet ved større endringer, blant annet knyttet til IKEAs ekspansjonsagenda for etablering av nye butikker og butikkonsepter i Norge.
I tillegg vil hun inngå i pressevaktordningen til kommunikasjonsteamet. Også i Møller, Avinor og DHL har hun jobbet med endringskommunikasjon.
– Å få bidra til å ivareta ansatte, kunder og omgivelser best mulig gjennom den videre reisen til IKEA Norge, gleder jeg meg til.
– Hvordan er det å forlate Møller?
– Kommunikasjonsfaget er heldigvis sånn at man kan skifte bransjer og arbeidsgivere, og få nye erfaringer gjennom det, og det er jeg vant med gjennom min karriere.
– Møller Mobility Group har en fremoverlent og ambisiøs konsernledelse og organisasjon, som har vært inspirerende å få jobbe med. Jeg har også lært mye om retail, gjennom arbeidet for Norges største forhandlerkjede, Møller Bil. Så fortsetter jeg å være tro mot de gode bilmerkene Møller representerer, og har kjøpt meg en Volkswagen ID. 3, siden firmabilen snart må leveres tilbake. Så jeg skal nok holde kontakten med Møller – men da fra kundesiden.
Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no