Pernille Gunnes blir SoMe-ansvarlig i TV 2 Marketing

Går fra nyhetsdesken til kommersiell avdeling i TV 2

Pernille Gunnes skal holde styr på TV 2 Marketings kanaler i sosiale medier.

Publisert

For noen dager siden hadde Pernille Gunnes sin siste dag i jobben som sosiale medier-ansvarlig i TV 2 Nyheter.

Framover skal hun fortsatt jobbe med sosiale medier i TV 2, men i kommersiell avdeling.

– Jeg er en skikkelig SoMe-nerd og kjenner veldig godt til plattformene fra min tidligere stilling. Men etter snart fem år hvor jeg har jobbet med nyheter og sport, så tenkte jeg det var på tide med noe nytt. Markedsføring er et felt jeg alltid har hatt stor interesse og øye for, og hvor det er uendelig med muligheter for å være kreativ, sier Gunnes til KOM24.

Gunnes er 27 år, og kommer fra Asker. Hun har utdannelse innen kommunikasjonsledelse fra BI, og har jobbet i TV 2 siden 2019.

Hun hadde også et internship i kanalen i 2018. Nå får hun erfaring fra både den journalistiske og kommersielle delen av virksomheten.

– Det er en kjempefordel at jeg kjenner til hvordan desken jobber med både nyheter og sport. Jeg vet hva som engasjerer, og hvordan de ulike prosessene funker. Så har jeg selvsagt også en samfunnsinteresse i grunn og liker å holde meg oppdatert, som jeg mener er essensiell i en slik rolle, sier hun.

Gunnes skal i hovedsak ha ansvar for program og promotere innholdet TV 2 har på de ulike sosiale medier-kanalene. 

– Selv om jeg har jobbet med diverse TV 2-program før, som «Norge bak fasaden» og «Vårt lille land», så er dette et nytt felt for meg. En stilling som dette gir meg mulighet til å tenke utenfor boksen, og kanskje utfordre både meg selv og TV 2 til å gå litt ut av komfortsonen, avslutter hun.

Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no

Powered by Labrador CMS