Tove er ny kommunikasjonssjef i Forbrukerrådet: – Et privilegium
– Jeg ser veldig fram til å lede kommunikasjonsenheten og til å bidra til et mer bærekraftig og forbrukervennlig samfunn.
Denne artikkelen er over to år gammel.
Tove Bø Laundal ny kommunikasjonssjef i Forbrukerrådet, opplyses det om i en melding.
Til denne stillingen var det 35 søkere, og i følge søkerlisten var det en rekke kommunikasjonssjefer, rådgivere og redaktører som ønsket seg denne jobben.
– Det er et privilegium å få jobbe med kommunikasjon i Forbrukerrådet, med et samfunnsoppdrag som angår alle. Jeg ser veldig fram til å lede kommunikasjonsenheten og til å bidra til et mer bærekraftig og forbrukervennlig samfunn, sier Bø Laundal i meldingen.
Bø Laundal har allsidig kommunikasjonsfaglig bakgrunn. Hun har hatt flere lederstillinger, blant annet i kommunikasjonsavdelingen i NAV, ManpowerGroup, Dinamo PR og som partner i WergelandApenes.
I dag jobber hun med strategi, kommunikasjon og politisk påvirkning i Agenda Rådgivning. Hun har også jobbet som journalist i NTB, Aftenposten og Vårt Land.
– Tove Bø Laundal utmerket seg blant mange godt kvalifiserte søkere til stillingen. Hennes brede kommunikasjonsfaglige bakgrunn sammen med et sterkt engasjement, gjorde henne til en svært god kandidat for stillingen. Vi gleder oss til at hun starter, sier Fredrik Färber, direktør for politikk og kommunikasjon i Forbrukerrådet.
Videre sier han at kommunikasjonsarbeidet spiller en nøkkelrolle for at Forbrukerrådet skal ha gjennomslag.
– I vår nye strategi er vi opptatt av at vi skal være en synlig, tydelig og uavhengig interessepolitisk aktør som ivaretar forbrukeren og forbrukermakten. Kommunikasjon er avgjørende for at vi lykkes med dette.
Forbrukerrådets kommunikasjonsenhet har sju ansatte, som blant annet har ansvar for Forbrukerrådets egne kanaler, medie- og kampanjearbeid. Kommunikasjonssjefen har plass i Forbrukerrådets ledergruppe.
Hun tiltrer stillingen som kommunikasjonssjef i Forbrukerrådet den 1. juni.