If søker for første gang etter en kommunikasjonsutvikler
Trenger hjelp for å gjøre forsikring forståelig.
Denne artikkelen er over to år gammel.
– Vi ønsker at forsikring skal være trygt, enkelt og forståelig. Vi gjør mye bra, men ut ifra respons og flere tilbakemeldinger skjønner vi har enda mer å gå på i salgskommunikasjonen vår, forteller Stine Borgersen i If Skadeforsikring til KOM24.
Hun er leder Salg Norge i bedriftsmarkedet og er ansvarlig for ansettelsen av selskapets nyopprettede stilling som «Kommunikasjonsutvikler».
Stillingen skal blant annet jobbe med å utvikle salgskommunikasjonen, samt andre oppgaver typisk for en innholdsprodusent og kommunikatør.
– Vi trenger hjelp for å kommunisere på en tydelig og lettfattelig måte i salgsprosessen i bedriftsmarkedet. Vårt mål er jo at forsikring skal være enkelt å forstå.
Vanskelig å kommunisere enkelt
Det er særlig i bedriftsmarkedet de opplever at enkelte kunder er usikre på hvilke forsikringer som finnes, når de benyttes og hva de faktisk dekker.
– Det er ikke alltid like lett å forstå hva vi tilbyr, og dette vil vi gjøre noe med, for det er vårt ansvar. Derfor har vi gjennom høsten vurdert behovet for denne stillingen som nå lyses ut. Vi trenger rett og slett noen som er gode til å uttrykke seg på en enkel måte.
Hun har full forståelse for at forsikring kan oppleves komplisert, og at det som forsikringsrådgiver kan være vanskelig å kommunisere det enkelt nok. Målet er å sørge for at kundene føler seg trygge og riktig forsikret, uten at de måtte bruke tid på å skjønne hva forsikringen innebærer.
Borgersen ser på det som en fordel om det kommer inn en person eksternt.
– Det kan nok være en stor fordel å få inn en person «utenfra» som ikke er farget av forsikringsbransjens stammespråk. Vi trenger nye øyne som kan vise at forsikring er enkelt og som tør å leke seg med språket.
Men personen bør ha kommunikasjonsfaglig bakgrunn.
– Det er veldig positivt og ønskelig, men det viktigste er at man er glad i å skrive og kan være kreativ i måten man kommuniserer med ulike virkemidler tilpasset ulike formater.